Handläggare, Starta

Bolagsverket, Registeravdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Registeravdelningen i Sundsvall

Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Vi finns i Sundsvall och är cirka 500 anställda. Våra värdeord, kompetens, engagemang och kundnytta, vägleder oss i vårt arbete. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska spegla mångfalden i samhället. Dessutom vill vi inspirera till goda levnadsvanor och ökat hälsomedvetande hos våra anställda.

Publiceringsdatum
2012-10-09

Arbetsuppgifter
Vår registeravdelning behöver rekrytera för att hålla korta kötider samt för att möta både efterfrågan och framtida utvecklingsbehov. Vi söker därför medarbetare till Startasektionerna för att klara den utmaningen.

Dina arbetsuppgifter blir att serva allmänheten och Svenskt Näringsliv med granskning och registrering av inkomna bolagshandlingar, samt att ge information kring företag och företagande per telefon. Det kan även bli aktuellt med testarbete och/eller utredningsarbete då verksamheten ständigt är under utveckling.

Kvalifikationer
Du ska ha relevant högskoleutbildning eller minst tre års arbetslivserfarenhet inom liknande verksamhet.

Vi vill att du har kunskap och erfarenhet av kvalificerad rådgivning - det vill säga att pedagogiskt kunna vägleda kunden muntligt och skriftligt både på svenska och engelska.
Du har god datorvara och erfarenhet av och förmåga att arbeta i flera program samtidigt.
Språkintresse och god språkkänsla är också viktigt. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete samt kännedom om Bolagsverkets verksamhet är meriterande liksom erfarenhet av testarbete och/eller utredningsarbete.

En viktig egenskap i dagens läge är att du är förändringsbenägen. Vi söker också dig som är strukturerad, kan fatta egna beslut och har en god samarbetsförmåga. Du ska kunna arbeta målinriktat och ta ansvar när det gäller dina egna och verksamhetens mål. Därför är det viktigt att du har en inneboende drivkraft, tar egna initiativ och har en vilja till egen utveckling.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-28
Ange följande referens när du ansöker: 52/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabet Nilsson, 060-18 40 24

Facklig kontakt
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST, 0771-670 670

Företag
Bolagsverket, Registeravdelningen

Adress
Bolagsverket, Registeravdelningen
85181 Sundsvall

Jobbnummer
1360386

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Registeravdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Registeravdelningen: