Handläggare som vill möta kunder i telefon till Sundbyberg
Kronofogdemyndigheten / Butikssäljarjobb / Sundbyberg
2017-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare som vill möta kunder i telefon till Sundbyberg" (publicerad 2017-10-11) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Täby,
Botkyrka eller i
hela Sverige Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Den här tjänsten är placerad på vår kundserviceenhet. Kundservice är ofta kundens första kontakt med Kronofogden och vårt ansikte utåt. Vi besvarar frågor från kunder som gäller Kronofogdens hela verksamhet. Våra kontakter sker främst genom telefon och e-post, men även via vanlig post, fax och Facebook. Kunskapsområdet är brett och varierat. Det kan handla om allt från att svara på frågor om löneutmätning till att ge kunderna vägledning och stöd för att de själva ska kunna lösa sin situation.
Ditt nya jobb
Arbetet innebär att du besvarar frågor från privatpersoner och företag. Du hanterar en stor mängd samtal och e-post. Din arbetsdag består av att möta kunder i telefonen och till din hjälp använder du många it-system samtidigt. Du har många kontakter, både med dem som vill ha betalt och de som ska betala. En viktig uppgift är att bidra till att kunderna kan lösa sina betalningsproblem frivilligt. Telefonen är vårt viktigaste arbetsredskap.
Våra öppettider är vardagar klockan 8-18. Din arbetstid är schemalagd och du har möjlighet att påverka den.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2017-02-17BakgrundVi söker dig som
• har en genomförd gymnasieutbildning med lägst godkänt i samtliga betyg.
• under de senaste fem åren har arbetat minst två år sammanhängande med liknande arbetsuppgifter, där huvudarbetsuppgiften varit att ta emot ett stort antal inkommande samtal samt att besvara en stor mängd e-post
•
har goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera olika datorsystem samtidigt.
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av ett serviceyrke där du fått besvara frågor samt förmedla information på ett kortfattat och pedagogiskt sätt i det direkta kundmötet.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
•
Du är en person som tycker om att ge service och har lika lätt att kommunicera oavsett om det är via telefon eller e-post.
•
Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och ha en pedagogisk förmåga, så att du på ett enkelt sätt kan ge vägledning och information samtidigt som du använder flera it-system.
•
Arbetet innebär ett högt tempo i kombination med många samtal från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Därför behöver du kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme. Du kan ta dig an varje kundkontakt på ett kreativt sätt, eftersom det är en stor variation bland våra kunder när det gäller händelse, ålder, ursprung och språk.
•
Våra svarstider är viktiga och din förmåga att skapa ett bra resultat är en förutsättning för att upprätthålla en god service gentemot våra kunder.
•
Som medarbetare och kollega tar du ansvar för ditt lärande och delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra. Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför är det viktigt att du gillar förändring och bidrar till effektiva lösningar.
•
Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Tester kommer att användas som ett led i vår urvalsprocess.
Anställningen inleds med en provanställning på sex månader.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarcelo Olivares, teamchef 010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef 010-578 37 17
Camilla Kraft, HR-konsult 010-574 67 17
Joseph Zamani, facklig kontaktperson Saco 010-579 20 55
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Box 1050
17221 Sundbyberg
KontorsadressBox 1050
Jobbnummer 3326375
Observera att sista ansökningsdag har passerat.