Handläggare SoL/socialpsykiatri

Region Gotland, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Myndighetsavdelningen i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg, hemsjukvård, individ- och familjeomsorg och omsorg om funktionshindrade på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har brukarna i centrum.

Myndighetsavdelningen arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen och enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. I uppdraget ingår att vi utreder, beslutar och följer upp insatser till personer som på grund av ålder eller funktionsnedsättning är i behov av stöd och omsorg.
Avdelningen är inne i en stark och spännande utvecklingsfas. Det innebär bland annat att vi inför nya arbetsmetoden IBIC (individens behov i centrum) och E- tjänster. Nationellt händer det mycket kring de lagstiftningar vi jobbar utifrån samtidigt som medborgares behov av insatser ökar. Detta sammantaget gör att vi nu behöver rekrytera nya medarbetare.
På vår arbetsplats så ser vi mångfald som berikande. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med närhet till hjälpsamma kollegor. Möjligheter att påverka och hög delaktighet i verksamhetens utveckling. Vi erbjuder också individuellt anpassat introduktionsprogram samt ett nära ledarskap.
Vi ser fram emot din ansökan!


Publiceringsdatum
2019-03-14

Arbetsuppgifter
I uppdraget handlägger du ärenden enligt gällande lagstiftning (SoL), utgår från riktlinjer och gällande rutiner.
I arbetsuppgifterna ingår att utreda behov enligt arbetsmetoden IBIC, fatta beslut och ansvara för att beslut verkställs genom att sända uppdrag till utförare. I samband med utredning ingår att ge information samt råd och stöd till brukare. Arbetet innefattar även uppföljning av fattade beslut. Arbetet kräver stor lyhördhet för den enskildes behov.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är intresserad och blir engagerad av att jobba med människor och du har erfarenhet av myndighetsutövning. Du behöver ha en personligt mognad och förmåga att skapa förtroende för din omgivning. Din förmåga att se och lyssna in behov är god. Vidare ser du samarbete som en självklar och viktig del i ditt arbete. Uppdraget kräver att du har en god struktur och är noggrann i ditt arbetssätt. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift då möten och dokumentation är grundläggande i arbetet.

Meriterande är erfarenhet av att jobba enligt arbetsmetoden IBIC och arbete i verksamhetssystemet Treserva.

Körkort erfordras.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://www.gotland.com/leva

På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-14
Ange följande referens när du ansöker: A859137
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Johansson 0498-263378
Gunilla Rylander 0498-204196
Kristina Jakobsson kristina.jakobsson@gotland.se

Företag
Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Adress
Region Gotland, Myndighetsavdelningen
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
4669296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Myndighetsavdelningen: