Handläggare SoL

Landskrona stad, Gemensamma resurser / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landskrona stad, Gemensamma resurser i Landskrona

I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet.Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas.Och det är - precis som vår värdegrund - BRA

VÄLKOMMEN TILL OSS!

Publiceringsdatum
2015-07-14

Arbetsuppgifter
Vi söker 1 handläggare till vårt team SVPL som består av 4 handläggare, där du ansvarar för samordnad vårdplanering (SVPL) och har ett nära samarbete med sjuksköterska, arbetsterapeut, sjukgymnast och undersköterskor som arbetar i mottagningsteamet och ordinarie hemvårdsområde. Du arbetar med myndighetsutövning och utreder inkomna anmälningar och ansökningar. Arbetet består i att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt SOL för vuxna över 20 år. Arbetet innebär att både kunna arbeta självständigt samt i team. Samverkan med utförarverksamheter, sjukvård samt andra angränsande verksamhetsområden är en viktig del i arbetet.
Som handläggare ska du arbeta med individen i centrum. Du har en betydelsefull roll och syftet är att hitta den bästa lösningen för brukaren genom att i dialog informera och motivera.

Kvalifikationer
Socionomutbildning eller annan likvärdig högskoleutbildning.
Du har kunskap om och intresse av att arbeta med handläggning och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Tidigare erfarenhet är meriterande.
Du har god samarbetsförmåga, är bra på att organisera arbetet och har kunskaper i administration och dokumentation.
Du är även flexibel och har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-Körkort är ett krav.
Vår dokumentation sker i verksamhetssystemet.

I Landskrona bor människor med många olika nationaliteter och vi ser gärna sökande med bred
kulturell kompetens.

Vi begär utdrag ur belastningsregistret för alla vi nyanställer.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.

Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Visstidsanställning, tillträde: 2015-10-01 , upphör: 2016-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-31
Ange följande referens när du ansöker: C2297
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Margreth Lövgren, Enhetschef 0418-470357
Ann-Mari Frödin, tf enhetschef 0418-470465

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens växel 0418-470 00

Företag
Landskrona stad, Gemensamma resurser

Adress
Landskrona stad, Gemensamma resurser
LANDSKRONA
26180 LANDSKRONA

Kontorsadress
26180

Jobbnummer
2342515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landskrona stad, Gemensamma resurser

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landskrona stad, Gemensamma resurser: