Handläggare SoL

Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm

Vård- och omsorgsförvaltningen svarar för
• handikappomsorg
• äldreomsorg

Publiceringsdatum
2013-03-06

Arbetsuppgifter
Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholms kommun är på väg in i ett nytt skede. För att bättre möta medborgarnas framtida behov har vi organiserat om oss vid årsskiftet och delat upp oss i en myndighetsdel och en utförardel. Vi söker en biståndshandläggare som kommer att arbeta med biståndsbedömningar enligt socialtjänstlagen främst av äldre personer. Myndighetsgruppen inom medborgarfunktionen handlägger bistånd och insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och ger stöd och service till funktionshindrade personer enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). I myndighetsgruppen ingår ett vårdplaneringsteam och medarbetare som handlägger ärenden enl SoL socialtjänstlagen, LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionsnedsättningar), färdtjänstlagen och Lagen om bostadsanpassningsbidrag. Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö, där du som handläggare blir en viktig del i arbetslaget.

I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma behov och fatta beslut om biståndsinsatser enligt socialtjänstlagen. I arbetsuppgifterna ingår också att dokumentera och lämna till verkställighet samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Samråda och samordna med enskilda, andra myndigheter och övriga berörda.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.

Kvalifikationer
Du som söker har examen från Socionomprogrammet, Sociala omvårdnadsprogrammet eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och erfarenhet av handläggning och dokumentation. Du har god förmåga att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Ett krav är att du har körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi eftersträvar mångfald i våra arbetsgrupper och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 75 % Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: 2013-12-31

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-20
Till dig som säljer rekryteringstjänster;
Katrineholms kommun är i denna rekrytering inte intresserade av andra rekryteringstjänster.
Ange följande referens när du ansöker: 47/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Carlsson, Områdeschef för medborgarfunktionen 0150-575 15

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0150-570 00

Företag
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
64180 Katrineholm

Jobbnummer
1485994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: