Handläggare socialpsykiatri till Båstad

Båstads Kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten i Båstad

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.

Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.

Vi söker medarbetare som vill jobba hos oss som Socialpsykiatri handläggare. Det är spännande och givande tjänst där du får möjlighet att ta ansvar och bidra.

Vi är en stabil arbetsgrupp med hög trivsel som tycker om att gå till jobbet. Balans mellan arbete och fritid värderas högt av oss och det är viktigt att ha ett bra arbetsklimat i en hållbar arbetssituation. Vi värnar om vårt samarbetsklimat och har en god dialog för att kunna utföra vårt uppdrag på bästa möjliga sätt.

Därför kan DU räkna med OSS som dina närmaste kollegor stöttar VI och ställer VI upp för varandra. VI finns där för DIG när DU kommer som ny kollega/medarbetare till oss.

Denna tjänst är lokaliserad på Bjäredalen i Förslöv med anslutning till Förslövs station, vilket ger goda pendlingsmöjligheter.

Inom vårt verksamhetsområde arbetar vi också med ett hälsoprojekt som ska mynna ut i mer fokus på hälsa som en del i verksamheten. Det innebär bland annat att både enskild medarbetare och arbetsgruppen kan sätta upp olika mål och aktiviteter för god hälsa och ökat välbefinnande. Till hjälp finns även hälsoinspiratörer som kan stimulera till gruppaktiviteter och bättre levnadsvanor på fritiden.

Publiceringsdatum
2022-09-28

Arbetsuppgifter
Vi jobbar kontinuerligt med utveckling för gruppen där vi hoppas att du vill bidra. Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp med LSS-handläggare, biståndshandläggare samt avgiftshandläggare. Du ingår i en grupp av handläggare som ser gott bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som grundpelare i arbetet.

Som handläggare ansvarar du för myndighetsutövning inom Vård & omsorgsförvaltningen med huvudinriktning socialpsykiatri. Arbetsuppgifterna består i att ta emot ansökan, utreda den enskildes behov, bedöma och fatta beslut med stöd av Socialtjänstlagen. Tjänsten omfattar uppföljning av beslut för beviljade bistånd som verkställs både intern och externt.

I din roll är det viktigt att arbeta med en helhetssyn med individen i fokus. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med övriga kollegor och andra professioner. Du samarbetar med andra funktioner inom Vård & omsorg, Socialtjänst samt andra myndigheter.

Som person är du strukturerad med en förmåga att flexibelt anpassa dig till nya förutsättningar. Du tycker om och har fallenhet för att samarbeta med många olika typer av människor och det är lätt för dig att bygga relationer med de du möter. För att lyckas i rollen är du duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift och du har lätt för att anpassa din kommunikation efter den du möter.

Kvalifikationer
Du har en socionomexamen eller likvärdig utbildning inom beteendevetenskap, juridik och socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är väl beläst inom socialrätt och förvaltningsrätt och det är en fördel om du har utbildning i samtalsmetodik exempelvis MI.

Det är önskvärt att ha tidigare erfarenhet av myndighetsövning samt goda kunskaper om de lagar som styr verksamheten.

Då arbetet kräver kontakter, både internt och externt, har du god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du tar initiativ och kommunikativ med en positiv inställning. Du behöver ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt i ditt arbete och arbeta med individen i fokus. Arbetet kräver också att du kan sätta gränser på ett smidigt sätt när det är behov av det. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet innebär tjänsteresor och körkort är ett krav.

Stämmer detta på dig? Varmt välkommen med din ansökan omgående, då vi gör ett löpande urval.

ÖVRIGT
Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag och möjlighet att teckna förmånscykel. Det finns även möjlighet till löneväxling, avtal för miljöbil samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.

Kommunala avtal gäller. Rökfri arbetstid tillämpas. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och intervjuer sker löpande.

Från och med 1 oktober 2022 kommer vi att begära in ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning inom Myndighetsenheten, Vård- och omsorg. Du begär själv registerutdraget från Polisen. Utdraget som avses är utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret.

Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "256".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Båstads kommun (org.nr 212000-0944)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Kontakt
Enhetschef Myndighetsenheten
Emina Muratovic
0431-77416

Jobbnummer
7025374

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten: