Handläggare, Skatteavdelningen, Kiruna
Skatteverket / Juristjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kiruna,
Gällivare,
Luleå,
Haparanda,
Skellefteå eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att utreda, besluta samt ge service i olika skatteärenden som ingår i enhetens ansvarsområden. Enheten går mot ett mer teambaserat arbete vad gäller planering och fördelning av arbetsuppgifterna och därför ställs det krav på att du tar ansvar för ditt och gruppens arbete. I handläggningen fattar du självständiga beslut men under utredningen är du öppen för att både ge och ta stöd från dina kollegor. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.
Skatteenhet 11 har verksamhet i Haparanda, Kiruna, Luleå, Lycksele och Vetlanda med arbetsuppgifter inom beskattningsområdet. Enheten har ca 140 medarbetare fördelade på nio sektioner, varav två finns i Kiruna.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om 180h/120p inom ekonomi eller juridik alternatvit annan aktuell och relevant yrkesutbildning eller har flerårig erfarenhet av administrativt, beslutsfattande och handläggande arbete
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta egna beslut
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• är ansvarstagande och tar tillsammans med teamet ansvar för att uppnå uppsatta mål
Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av administrativt, beslutsfattande och handläggande arbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare med placeringsort Kiruna. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-12-21ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Isaksson, sektionschef 010-577 84 38
Nina Lindberg, enhetschef 010-5747461
Ann Charlotte Odengran, hr specialist rekrytering
ann.charlotte.odengran@skatteverket.se 010-5723876
Jessica Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-572 31 21
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressKorta gatan 10
Jobbnummer 4524542
Observera att sista ansökningsdag har passerat.