Handläggare/Schemaläggare

Assist Kompaniet Svea AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assist Kompaniet Svea AB i Helsingborg, Landskrona, Kävlinge, Burlöv, Malmö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-05-23

Arbetsuppgifter
Som handläggare arbetar du med att utreda, bedöma, planera, strukturera och ansöka om insatser enligt LSS (Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade) men även enligt LASS (Lagen om assistansersättning) för personer med funktionsnedsättning. I utrednings- och uppföljningsarbetet ingår dokumentation av fattade beslut etc.

Du ska i olika sammanhang samordna, informera och ha en stödjande funktion. I arbetet ingår samverkan med myndigheter med ansvar och anknytning till LSS och LSS verksamheter.

Du ska planera schema för assistenter i förhållande till ATL (arbetstidslagen).

Kvalifikationer
Du som söker ska ha en erfarenhet av handläggning enligt LSS & LASS eller motsvarande arbete inom socialtjänsten eller Försäkringskassan eller fullgjord praktik i samband med utbildning. Du ska ha förståelse för arbetsuppgifterna.

En stor del av utredningsarbetet handlar om att bemöta människor i varierande situationer, barn och vuxna. Det är därför viktigt att du i ditt bemötande med den enskilde är lyhörd och lyssnande. Det är ytterst viktigt att lyssna på barnet och bedöma utifrån ålder och mognad. Du har en god förmåga att kommunicera och förklara fattade beslut med olika målgrupper. Du har kunskap om aktuell lagstiftning (Lag om stöd för vissa funktionshindrade, socialtjänstlagen, Förvaltningslagen, Offenlighets- och sekretesslagen).

Utrednings- och uppföljningsarbetet kräver att du har ett strukturerat arbetssätt. Detta innebär att du har en förmåga att på ett effektivt sätt planera, organisera och följa upp arbetet. Vi värdesätter engagemang, god samarbetsförmåga samt vilja att utveckla det interna utvecklingsarbetet. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.

Meriter:
• Sekreterarvana
• Albansktalande
• Schemaläggning

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
• **OBS***
Vi tar endast emot ansökningar via e-post!
Ansökan kan skickas till e-postadress: kassem@assistkompaniet.se

Kontakt
Kassem Maatouk, VD 010-7036601 kassem@assistkompaniet.se

Företag
ASSIST KOMPANIET SVEA AB

Adress
ASSIST KOMPANIET SVEA AB
SÖDRA STORGATAN 11-13
25223 HELSINGBORG

Kontorsadress
SÖDRA STORGATAN 11-13
HELSINGBORG

Jobbnummer
2861732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assist Kompaniet Svea AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assist Kompaniet Svea AB: