Handläggare särskild kollektivtrafik
Uppsala kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Stadsbyggnadsförvaltningen
Välkommen till Uppsala kommun! Hos oss får du 13000 kollegor inom 200 olika yrken. Varje dag jobbar vi för Uppsalas kommuninvånare: Vi lär barn att läsa, vårdar äldre, sopar gatorna, planerar fler bostäder och mycket mer. Kom och jobba med oss och få en hel kommun att fungera. Du är med och skapar ett mer rättvist och jämställt Uppsala för alla, oavsett behov och bakgrund. Det du gör på jobbet gör skillnad för någon annan.
Enheten för särskild kollektivtrafik är en del av Stadsbyggnadsförvaltningen och består av två delar. Den ena är myndighetskontoret som ansvarar för kvalificerat utredningsarbete utifrån lag om färdtjänst och lag om riksfärdtjänst. Den andra är trafikcentralen som har till uppgift att samordna samhällsbetalda resor.
Vi söker nu en handläggare till vår grupp på myndighetskontoret. Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete där du tillsammans med härliga kollegor får möjlighet att påverka och bidra till Uppsalas positiva utveckling.
Mer information om Uppsala kommun:
https://www.uppsala.se Publiceringsdatum2017-05-08Dina arbetsuppgifterI uppgiften som handläggare ingår att utreda och fatta beslut av ansökningar om färdtjänst och riksfärdtjänst. Arbetet är självständigt vilket kräver att du är strukturerad och tar eget ansvar. Du arbetar även i nära samverkan med dina kollegor med möjlighet att diskutera dina ärenden på regelbundna handläggarmöten.
Hos oss arbetar du lösningsorienterat och samarbetar med interna och externa samarbetspartners för att se till att verksamhetens tjänster svarar mot lagstiftningens krav och kundernas behov. Din arbetsdag varierar och kräver att du kan hålla många arbetsuppgifter i gång samtidigt.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har grundläggande kunskap om förvaltningslagen och sekretesslagen. Du har tidigare erfarenhet av utredningsarbete. Önskvärt är att du har erfarenhet av myndighetsutövning och handläggning i politiskt styrd organisation. Ett krav är att du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vidare är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter.
Du är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Tove Hedenskog, Tf enhetschef särskild kollektivtrafik 018-727 46 03
Facklig företrädare: Vision, Linda Lumsby 018-727 58 13
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Varaktighet, arbetstid
Visstid t o m 2017-08-31. 100%. Tillträde omgårnde enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-19
Ange följande referens när du ansöker: GSN-2017-1198
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
•
75375 Uppsala
Kontorsadress•
Jobbnummer 3482430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.