Handläggare regionalt tillväxtarbete

Tillväxtverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Östersund, Gävle, Arjeplog, Örebro, Luleå eller i hela Sverige

Tillväxtverket arbetar för att stärka företagens konkurrenskraft - genom att skapa bättre förutsättningar för företagande och för attraktiva regionala miljöer där företag utvecklas. Tillväxtverket är en nationell myndighet med kontor på nio orter.

Tillväxtverkets avdelning Regioner stärker konkurrenskraften i Sverige genom strategiska regionala insatser i form av kunskap, nätverk och finansiering för ökad regional tillväxt. Avdelning Regioner består av fem enheter där tre av dem har likartade uppdrag och uppgifter. De huvudsakliga områdena som dessa enheter arbetar med är: Ett effektivt, rättssäkert och resultatinriktat genomförande av regionalfonden och strategiskt regionarbete. I det strategiska arbetet ingår att utveckla och förmedla kunskap om näringslivets förutsättningar, behov och potentialer till nationella, regionala, lokala och interna samverkanspartner. Denna kunskap ska också omsättas till konkreta aktiviteter som utvecklar det regionala tillväxtarbetet till nytta för företagen.

Programkontoret Mellersta Norrland ingår i en av dessa tre enheter och söker nu en ny medarbetare till Östersund.

Publiceringsdatum
2015-01-22

Dina arbetsuppgifter
En huvuduppgift är att bereda projektansökningar främst inom det regionala strukturfondsprogrammet i Mellersta Norrland (Jämtland och Västernorrland) och pröva dessa utifrån fastställda urvalskriterier och mål samt godkänna genomförda aktiviteter i projektens lägesrapporter. I detta ingår att man löpande göra uppföljningar av beslutade projekt och säkerställer att ställda krav på resultatuppfyllelse och rapportering följs. Stöd och coachning till potentiella projektägare och andra intressenter inför ansökningar och utlysningar och i det löpande arbetet är en central arbetsuppgift.

Att inhämta, utveckla och förmedla kunskap om näringslivets förutsättningar, behov och potential både internt och externt samt att medverka till att denna kunskap i olika insatser bidrar till ökad lokal och regional konkurrenskraft.

Vår kravprofil - Din kompetens

Vi söker dig som uppfyller följande skall-krav:

• Examen från högskola eller universitet inom området samhällsvetenskaplig inriktning alternativt annan relevant inriktning.
• God förmåga att beskriva, organisera, strukturera och dokumentera olika steg i arbets- och projektutvecklingsprocesser
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
• Goda datakunskaper
• Viss kunskap i ekonomi, t ex kring budgetering och kostnadsanalys

Följande kunskaper/ erfarenheter är meriterande:                                                   

• Erfarenhet av arbete med lokala och regionala utvecklingsfrågor samt EU:s fonder och hur dessa kan bidra till att öka företagens konkurrenskraft
• Vana att arbeta med projektstyrningsmodeller, projektledning, projekt- och resultatuppföljning
• Goda kunskaper om EU och svensk offentlig förvaltning
• Ett upparbetat kontaktnät med regionala aktörer, exempelvis företag, myndigheter och organisationer 

Vi kommer att fästa stort avseende vid dina personliga egenskaper. För att trivas och göra ett bra arbete hos oss bör du vara bekväm med att tala inför grupp och ha god förmåga att representera myndigheten och dess verksamhet. Du kommer att ha frekventa kontakter med projektägare och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och har en pedagogisk läggning samt att du har god förmåga att medverka till goda relationer såväl internt som externt.

Enhetens personal ska uppfattas som kunnig, handlingskraftig och effektiv av våra nationella, regionala, lokala och interna samverkanspartner.

Mer information och kontakt

Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är belägen i Östersund. Resor ingår i tjänsten. Sista ansökningsdag är den 6 februari 2015.

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Per Johansson, tfn 08-681 94 02. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av personalhandläggare Theresia Lasu Waleij, tfn 08-681 93 62. Fackliga företrädare är Jon Karlberg, Saco, tfn 08-681 91 06 och Bosse Olsson, ST, tfn 08-681 95 02.

Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder: www.tillvaxtverket.se/anstallningsvillkor

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tillväxtverket

Adress
Tillväxtverket
Fyrvallavägen 1B
83103 Östersund

Kontorsadress
Fyrvallavägen 1B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2138581

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tillväxtverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tillväxtverket: