Handläggare/Projektledare till Område Näringsliv

Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande i Östersund

Vill du jobba med frågor som utvecklar företag och bidrar till hållbar tillväxt i Jämtland Härjedalen? Då ska du söka denna tjänst som samordnare för service på landsbygden och regionala verksamt.se och bli en del av vårt team på enheten Område Näringsliv. Vi arbetar med den regionala utvecklingsstrategin som utgångspunkt och ansvarar för det Regionala Serviceprogrammet och för stöd till kommersiell service. Med anledning av att en medarbetare åtar sig andra arbetsuppgifter, så förstärker vi vårt team med en ny samordnare/handläggare. I teamet ingår även strateger, projektledare och handläggare av projekt och företagsstöd.

Region Jämtland Härjedalens vill som arbetsgivare vara en organisation du längtar till och växer i, där hälsan står i fokus. Hos oss finns medarbetare inom många olika yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, kultur och planering av infrastruktur och har som regionalt utvecklingsansvarig aktör i uppdrag att genomföra den regionala tillväxtpolitiken. I detta uppdrag ingår ett strategiskt ansvar och ett ansvar att fördela anslag 1:1 för regionala tillväxtåtgärder. Anslaget kan användas som medfinansiering i projekt eller som företagsstöd.



Publiceringsdatum
2018-12-06

Arbetsuppgifter
I rollen ska du strategiskt arbeta med att samordna arbetet med service på landsbygden genom en regional process med stark flernivåsamverkan, där mycket fokus lagts på att skapa en behovsbaserad målstyrning mot det Regionala Serviceprogrammet i Jämtland Härjedalen. Projektet som du bedriver har fokus på att bland annat förstärka arbetet med kommersiell service genom samverkan och regionala processer, planarbete, förtydliganden av roller mellan myndigheter, kartläggningar och analyser samt omvärldsbevakning. Detta strategiska arbete sker i nära koppling till de företagsstöd som finns kopplade till arbetet genom förordningen (2000:284) om stöd till kommersiell service, du kommer därför att vara den som i första hand handlägger dessa stöd. Du bedömer om stödet är möjligt att ges och om det kan prioriteras baserat på gällande regelverk, riktlinjer och strategier. Ärendena hanteras i ett nationellt ärendehanteringssystem som heter Nyps. Du kommer även att ha en nära samverkan med de handläggare på Länsstyrelsen i Jämtlands län som hanterar stöd för kommersiell service inom Landsbygdsprogrammet samt även deras processledare inom bevakningsuppdraget för grundläggande betaltjänster. Du arbetar även med uppföljning och utvärdering av både det strategiska arbetet och de stöd som hanteras. Du kommer också att samordna det regionala arbetet med Jämtland Härjedalens sidor på verksamt.se.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett intresse av regional utveckling och att se samhället med dess olika förutsättningar, samt har ett stort engagemang i att arbeta med utveckling på landsbygden. Vana av att hantera arbetsprocesser med stor grad av delaktighet och inflytande hos samverkansparter, även vana av offentligt stödgivande. Du ska ha för arbetet lämplig akademisk utbildning, gärna med samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning, eller på annat sätt dokumenterade motsvarande kunskaper. Du behöver gilla att arbeta med datorn som arbetsredskap och vi ser gärna att du har vana av att arbeta i Nyps eller med andra motsvarande ärendehanteringssystem. Eftersom du kommer att skriva fram rapporter och beslutsunderlag och ha mycket extern kommunikation med företag, myndigheter och andra samverkansparter. Så är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver grundläggande ekonomikunskap och ha god analysförmåga både inom samhällsutveckling och företagsekonomi. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ibland kräver jobbet att du hanterar intressekonflikter eller meddelar avslag på ansökningar och då ska du känna dig bekväm i situationen och ändå kunna upprätthålla goda relationer med externa aktörer och stödsökande företag.

ÖVRIGT
Tjänsten är en projektanställning tom. 2019-06-30 med trolig förlängning.

Du måste inneha B-körkort.

Intervjuer kommer att ska fortlöpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: 2019-06-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-13
Ange följande referens när du ansöker: Persr/219/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martina Lundholm martina.lundholm@regionjh.se 070-6969541

Företag
Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande

Adress
Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande
Box 654
83127 Östersund

Kontorsadress
Kyrkgatan 12 Östersund

Jobbnummer
4495299

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande: