Handläggare på Trafikverkets kundtjänstavdelning sökes omgående

Montico HR Partner AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Montico HR Partner AB i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige

Kundföretaget

Trafikverket söker omgående fyra drivna och kundfokuserade handläggare till ett längre uppdrag i Eskilstuna. Trafikverket är en myndighet som bildades 2010. Huvudkontoret ligger i Borlänge med regionkontor i Luleå, Gävle, Stockholm, Eskilstuna, Göteborg och Kristianstad. Trafikverket ansvarar för långsiktig planering av transportsystemet för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart samt för byggande, drift och underhåll av de statliga vägarna och järnvägarna. Trafikverket prövar också frågor om statligt bidrag till svensk sjöfartsnäring och verkar för tillgänglighet i den kollektiva persontrafiken genom bland annat upphandling av avtal. Man är ca 6500 anställda inom 150 olika yrkesroller.

Publiceringsdatum
2016-01-21

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare på kundtjänstavdelningen har du en viktig roll i Trafikverkets organisation då du är ansiktet utåt till många kontaktpersoner i verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ha tät kontakt med företagets kunder och privatpersoner för att ge information, samordna telefonbokningar av t.ex. kunskaps-, kör- och yrkestrafikprov. Vidare ingår att ge råd och information om körkort, förarutbildning, förarprov, yrkestrafikprov. Därutöver ingår allmänna kontorsgöromål.

Du kommer dagligen bemöta och behandla allmänhetens frågor och synpunkter kring Trafikverket. Rollen innefattar även att ta kundens önskemål och synpunkter till rätt instans i organisationen för vidare behandling och uppföljning.

Profil
Vi söker dig som är utåtriktad, noggrann och vill arbeta med att ge god service.

Du har gymnasial utbildning och minst 2 års erfarenhet av administration eller liknande arbetsuppgifter. Som person ser vi gärna att du har förmågan att bemöta personer på ett positivt sätt och har ett starkt driv då du ofta kommer behöva ta egna initiativ och arbeta självständigt. Den tekniska kompetens som krävs i denna tjänst är att du har god datorvana, arbetat i likande system så som W3D3, samt har vana av växel eller motsvarande funktioner.

Det är meriterande om du har god telefonvana och har erfarenhet av liknande verksamheter så som kundservice eller andra myndigheter. Det är även meriterande om du kan kommunicera på fler språk än svenska.

Vårt företag

Montico-koncernen erbjuder tjänster inom personal- och kompetensförsörjning såsom bemanning, rekrytering, HR-konsultation, strategisk kompetensförsörjning, utbildning, jobbcoachning samt omställningsarbete. Vår expansiva koncern har idag cirka 650 anställda och omsätter cirka 400 miljoner SEK. Huvudkontoret finns i Tranås och kontor finns också på ett flertal orter i södra och mellersta Sverige. I Montico-koncernen ingår även Hammarö Svetsteknik AB och Arbetsgivarringen AB.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-25
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2663
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Englin 021-540 00 23 linda.englin@montico.se

Företag
Montico HR Partner AB

Adress
Montico HR Partner AB
Skjulstagatan 3
63230 Eskilstuna

Kontorsadress
Skjulstagatan 3, Eskilstuna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2628223

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Montico HR Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Montico HR Partner AB: