Handläggare på överförmyndarnämnden

Falkenbergs kommun, Kanslienhet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Kanslienheten är kommunledningens administrativa avdelning som svarar på frågor rörande kommunstyrelsens, dess arbetsutskotts och kommunfullmäktiges verksamhet. Kansliet mottar, diarieför och bereder ärenden till sammanträden, skriver protokoll, svarar för allmänna utredningar, och besvarar arkivförfrågningar.
Kansliet innefattar även beställarkompetens för kommunens IT-drift och svarar för övergripande informations- och upphandlingsfrågor. I kansliet finns även reprocentral och kommunens centrala växelfunktion.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2011-11-26

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för utredningar och yttranden inom överförmyndarnämndens verksamhetsområde och föredrar ärenden inför nämnden. Du ska granska redovisningar och utreda olika ansökningar gällande privatekonomiska och juridiska frågor. Du ska arvodera gode män och förvaltare. Du ska företräda överförmyndarnämnden vid allmän domstol i frågor som rör överförmyndarnämndens verksamhet m m.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller annan likvärdig utbildning. Du bör ha vana vid myndighetsutövning och god inblick i ekonomisk redovisning. Erfarenhet av överförmyndarfrågor och familjerätt, samt föräldrabalken är meriterande. Det är viktigt att du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Eftersom arbetet innebär kontakt med personer i behov av stöd och deras företrädare i komplicerade personliga frågor ställer vi krav på hög social kompetens. I övrigt fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-15
Ange följande referens när du ansöker: A243378
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Lundahl, 0346-88 62 40, henrik.lundahl@falkenberg.se

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens växel, 0346-88 60 00

Företag
Falkenbergs kommun, Kanslienhet

Adress
Falkenbergs kommun, Kanslienhet
31180 Falkenberg

Jobbnummer
1090690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Kanslienhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet: