Handläggare/Nämndsekreterare/Jurist - Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm - Administratörsjobb i Svalöv
Handläggare/Nämndsekreterare/Jurist
Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm / Administratörsjobb / Svalöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Svalöv, Kävlinge, Landskrona, Eslöv
Visa alla jobb hos Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm i Svalöv

Svalövs kommun - med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg - erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv, samt goda förutsättningar för ett dynamiskt företagande. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 300 invånare.




Publiceringsdatum
2020-11-27

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på kommunledningskontorets kanslienhet. Tjänsten är delad vilket innebär att du arbetar 75 procent som överförmyndarhandläggare och 25 procent som nämndsekreterare i ett eller flera politiska organ. Svalövs kommun har en samordnad nämndadministration och du kommer att ingå i en grupp av bland annat andra jurister. Enheten fungerar som juridiskt stöd åt kommunledningen. Som jurist i en liten kommun kan du få i uppdrag att utreda juridiska frågor inom flera olika rättsområden.

Överförmyndaren är en kommunal tillsynsmyndighet och utövar tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Genom sin tillsyn ska överförmyndaren motverka rättsförluster för barn och för personer som inte själva kan tillvarata sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för sin person.

Som överförmyndarhandläggare kommer du exempelvis att handlägga ansökningar gällande ställföreträdare, handlägga ärenden om fastighetsförsäljningar och arvsskiften, rekrytera nya ställföreträdare, företräda Överförmyndaren i domstolsförhandlingar samt genomföra ekonomisk tillsyn.

Som handläggare utför du även enklare arbetsuppgifter så som tex diarieföring av inkommande post. Överförmyndarverksamheten är en liten enhet, därför värdesätts flexibilitet och prestigelöshet och du kommer att förväntas delta aktivt i enhetens verksamhetsutveckling.

I rollen som nämndsekreterare måste du trivas med att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du kommer att ha ett nära samarbete med förtroendevalda, kommunledning och handläggare. Dina arbetsuppgifter kommer att bla innefatta upprätta kallelser, skriva protokoll, sammanställa och kvalitetsgranska beslutsunderlag, planera sammanträden, stödja berörda tjänstemän i ärendeprocessen och att bidra till internt förbättringsarbete av processer och rutiner avseende nämndhanteringen.

Dina arbetsuppgifter kommer att kräva att du är en van datoranvändare och intresserad av digitala verktyg samt har förmågan att på ett pedagogiskt sätt stödja medarbetare i digitala arbetssätt.

Arbetet innehåller många delar och du behöver ha förmåga att sätta dig in i gällande lagar och förordningar, skapa struktur, prioritera mellan arbetsuppgifter och driva processer framåt.

Svalövs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder en flexibel arbetsplats med möjlighet till arbete hemifrån och förtroendearbetstid.



Kvalifikationer
* Du har relevant högskoleutbildning, juristutbildning är meriterande.

* Du har god skriftlig språkhantering

* Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. I arbetet kommer du ibland att ställas inför komplicerade frågor vilket kräver gott omdöme och integritet. Vi sätter även stort värde på att du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har ett lösningsfokuserat synsätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

* Du trivs i en serviceinriktad administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva ditt arbete.

* Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete från offentlig verksamhet och/eller politiskt styrd organisation och har med fördel arbetat som överförmyndarhandläggare eller nämndsekreterare.

* Det är meriterande om du har goda kunskaper i föräldrabalken, avtalsrätt, aktiebolagslagen, kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen

* Övriga meriterande kunskaper är erfarenhet av verksamhetssystemet WärnaGo och ärendehanteringssystemet Ciceron Dokument och Ärende.


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.

Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm

Jobbnummer
5465547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm: