Handläggare, Myndighetsenheten

Socialförvaltningen, socialnämnd / Administratörsjobb / Jönköping
2013-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare, Myndighetsenheten" (publicerad 2014-01-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, socialnämnd i Jönköping

Socialtjänsten, Myndighetsenheten

Jönköpings Kommun befinner sig i ett expansivt skede. Det ställer stora krav på att den kommunala verksamheten möter medborgarnas behov inom de områden som socialtjänsten ansvarar för. Vi är ett 60-tal medarbetare på Myndighetsenheten som årligen ansvarar för att kommunens invånare får en rättssäker och professionell bedömning. Vi fattar ca 11000 beslut om året och har kontakt med 6000 medborgare. Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrum, nära till handel och kommunikation. Myndighetsenheten har en central roll i socialförvaltningen och ansvarar för den samlade beslutprocessen för äldre och funktionshindrade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). Hos oss arbetar du som biståndshandläggare med målgrupp äldre eller som handläggare LSS/SoL med målgrupp personer med funktionshinder. I handläggargruppen finns också tre förste handläggare som kan ge stöd och hjälp. Vi söker nu tre handläggare LSS/SoL som ska arbeta mot målgruppen funktionshindrade.

Som handläggare ska du utreda, bedöma och fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning samt göra uppföljningar av fattade beslut. Arbetet innebär omfattande kontakter med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. I dessa kontakter är det viktigt att ge korrekt och tydlig information om insatser/bistånd. Myndighetsenheten använder verksamhetssystemet Magna Cura för dokumentation.

Vi söker dig som är socionom eller har examen från sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Vi vill att du har goda kunskaper i aktuell lagstiftning, vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete som handläggare eller erfarenhet av annat arbete med någon av målgrupperna. Vi söker dig som har ett stort engagemang och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt. Du har god förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar, samt har lätt för att uttrycka dig tydligt i såväl tal som skrift. Vidare kan du skapa och bibehålla goda kontakter såväl externt som internt. Körkort är ett krav. Tre vikariat med olika längd.

Publiceringsdatum
2013-12-17

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillträdesdag Enligt ök Vikariat Heltid 0

Ersättning
Individuell lönesättning enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-10
Ansökan skickas till:
Socialförvaltningen
Personalenheten
55189 Jönköping
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 13-70-0007
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chef för handläggare LSS/SoL, Barbro Thunberg 036-10 81 01
Facklig företrädare, SSR Sanna Rosenquist 036-10 34 27
Facklig företrädare,Vision Eva-Lena Erfors 036-10 60 75

Företag
Socialförvaltningen, socialnämnd

Adress
Socialförvaltningen, socialnämnd
Rådhuset
55189 Jönköping

Jobbnummer
1731326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen, socialnämnd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen, socialnämnd: