Handläggare myndighetsärenden
Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
2018-05-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare myndighetsärenden" (publicerad 2023-12-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Kristianstad,
Olofström,
Lund,
Ystad,
Ängelholm eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige.
Verksamhetsområde Underhåll ansvarar för att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet genom upphandling, styrning och uppföljning av underhållsprojekt samt teknisk utveckling. Genom en blandning av traditionella, nya och innovativa metoder skapar vi grunden för både företagens godstransporter och miljoner människors resande, varje dag, året om.
Nu behöver vi stärka upp med nya medarbetare och kompetenser eftersom vi står inför många nya utmaningar. Vi vill få ännu bättre koll på vår anläggning, vi vill utveckla vår underhållsplanering och vi kommer att få fler komplexa och intressanta anläggningar att underhålla
Handläggare myndighetsärenden
Har du ett intresse för myndighetsfrågor inom väg? Vi söker just nu en handläggare inom myndighetsärenden till vår enhet Ledningsärenden väg. Enheten är under ett hårt tryck där vi arbetar för att nå regeringens uppdrag "Ett fullt uppkopplat Sverige". Stort fokus ligger på att vi ska säkerställa att vi klarar handläggningstiderna.
I rollen ansvarar du för att handläggning och beslut av myndighetsärenden inom lednings tillstånd sker enligt gällande lagar och regelverk. Du driver dina ärenden självständigt från det att ansökan inkommer till det avslutas. Du tar emot, kontrollerar och administrerar ansökningar, handlägger samt utreder ärenden och fattar beslut. Vid behov kontaktar du ledningsägare och specialister för att skapa behövliga villkor i beslutet. Efter beslut följer du upp och fakturerar. I arbetet ingår ansvarsområden kopplat till väglagen.
Vi söker dig som
- har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120hp (80p) med teknisk inriktning, eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
- har erfarenhet av handläggning av ledningsärenden väg eller motsvarande
- har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren
- är en god relationsbyggare som bygger nya nätverk och vårdar befintliga
- har god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv
- du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket
Det är meriterande om du
- har kunskap om vägsystemet samt arbete på väg
- har kunskap inom juridik såsom förvaltningsrätt
Varaktighet, arbetstid
100% , Provanställning
Publiceringsdatum2018-05-21ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 18:2018:011
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Nyborg 0768095222
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4156589
Observera att sista ansökningsdag har passerat.