Handläggare myndighetsärenden

Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
2017-01-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare myndighetsärenden" (publicerad 2023-02-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Eskilstuna, Västerås, Enköping, Gnesta, Södertälje eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Som medarbetare i Sveriges största beställarorganisation inom underhåll av väg och järnväg har du stor möjlighet att bidra till anläggningsbranschens och samhällets utveckling. Verksamhetsområde Underhåll ansvarar för att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet genom upphandling, styrning och uppföljning av underhållskontrakt. Genom en blandning av traditionella och nya, innovativa metoder skapar vi grunden för både företagens godstransporter och miljoner människors resande, varje dag, året om. Verksamhetsområdet har ungefär 900 medarbetare och en omsättning på cirka 19 miljarder kronor.

Handläggare myndighetsärenden

Som handläggare ledningsärenden järnväg arbetar du med handläggning av ansökningar, beredning och upprättande av avtal. Arbetet innebär daglig kontakt med kunder samt Trafikverkets specialister för att upprätta avtalen enligt gällande lagar och styrande dokument. Du arbetar även med fakturering, uppdatering av fastighetssystemet och baninformationsystemet samt uppföljning. I vissa fall redovisning i form av statistik mm. Du bidrar och deltar i utveckling av verksamheten.

I rollen ingår dessutom.
• att ta emot och handlägga inkomna ansökningar
• att upprätta mark-och ledningskorsningsavtal för järnvägsanläggningen
• att ansvara för kontakten med de kunder som ansöker om avtal.


Vi söker dig som har universitets/högskoleutbildning med minst 120 hp (2 år), teknisk inriktning eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdiga. Du har även minst 1-2 års erfarenheter av handläggning av myndighetsärenden eller motsvarande. Erfarenhet av att jobba med avtal och kunskap inom juridik och civilrätt, är en annan viktig del som krävs i tjänsten. Det är viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och kunskap i främst Excel och Word. Om du har viss kunskap inom järnvägssystemet ser vi det som meriterande.

I rollen ingår många olika typer av kontakter, både utom och inom Trafikverket, vilket ställer krav på ett pedagogiskt och informativt förhållningssätt. Det innebär kunna kommunicera med och påverka enskilda individer och/eller grupper i samband med handläggningen av dina ärenden. Det betyder att du som person är serviceinriktad, självständig och bra på att samarbeta.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning Provanställning

Publiceringsdatum
2017-01-23

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-03
Ange följande referens när du ansöker: 18:2017:1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Robin Backebjörk robin.backebjork@trafikverket.se 010-124 2627

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3276861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: