Handläggare, medborgarcenter

Kristianstads kommun / Receptionistjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Ta chansen att bidra till att Kristianstads kommun vidareutvecklar Sveriges bästa medborgarcenter!

Medborgarcenter är medborgares, företags och föreningars väg in till Kristianstads kommun och förvaltningarnas förlängda arm utåt. Enheten tar varje dag emot ca 400- 500 ärenden som vi besvarar på uppdrag av kommunens förvaltningar. De flesta frågorna hanterar vi och de vi inte kan svara på förmedlar vi vidare till kommunens förvaltningar.

Vi letar efter dig som ser service och gott bemötande som det viktigaste och roligaste man kan arbeta med. I rollen som handläggare söker vi dig som särskilt kan vara med och svara på medborgares frågor med fokus kring omsorg, arbete och välfärd, kultur och fritid och barn och utbildning.

Medborgarcenter består av 20 medarbetare i olika roller och vi finns i Rådhus Skåne samt i Östra kommunhusets besökscentrum.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-06-16

Arbetsuppgifter
Som handläggare i medborgarcenter blir du vägen in i kommunen för medborgare, företag och föreningar. Du blir också förvaltningarnas förlängda arm utåt. Du kommer att svara på medborgares frågor som rör hela kommunens område och särskilt inom området som rör omsorgsförvaltningen, arbete- och välfärdsförvaltningen, kultur- och fritidsförvaltningen och barn- och utbildningsförvaltningen. Kanske har du en hög- eller universitetsutbildning inom något av dessa områden? Du kommer vara en i gänget av kunniga och serviceinriktade medarbetare som sätter medborgaren i fokus.

Arbetet innebär att hantera ärenden som kommer in till Kristianstads kommun. Detta kan ske via telefon, via digitala kanaler och vid besök. Vi arbetar i olika former av verksamhetssystem vilket gör att du måste vara trygg i att arbeta i olika former av IT-system. Arbetsprov kan komma att ske. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling inom kommunområdet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning alternativt YH-utbildning om minst 2 år, som arbetsgivaren anser lämpligt för arbetsområdet. Du har något års arbetslivserfarenhet.
Vidare vill vi att du har förmåga att förstå kommunen som helhet och har intresse av och förmågan att förstå frågor inom områdena för omsorg, arbete och välfärd, kultur och fritid och barn- och utbildning. Erfarenhet av arbete med kundkontakt och direktservice är också ett krav. Om du kan kommunicera på ett eller ytterligare flera språk, förutom svenska och engelska är det välkommet.

Arbetet kräver mycket god IT- och datorprogramskunskap samt mycket god förmåga att söka information digitalt. Så kommunikation är en stor del av ditt arbete krävs att du kommunicera i tal och skrift på mycket god svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är en serviceinriktad lagspelare som hjälper kollegor och ger medborgaren ett gott bemötande och en god service. Du trivs i en organisation vars vardag snabbt kan ändras och du vill bidra till utveckling utifrån ett helhetsperspektiv. Du är öppen och rak i din kommunikation och tar eget initiativ i det dagliga arbetet.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun. Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2023-51".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Kommunledning

Kontakt
Tf enhetschef
Leonora Sadriu
044-13 20 16

Jobbnummer
7890760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: