Handläggare med varierande uppgifter inom beskattning
Skatteverket / Juristjobb / Göteborg
2019-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare med varierande uppgifter inom beskattning" (publicerad 2019-10-17) ⬅️
Visa alla juristjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.
Om jobbet
I rollen så kommer du arbeta med handläggning av beskattningsärenden av olika slag. I arbetet ingår att söka information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Arbetet innebär många externa kontakter via telefon, skriftligen och via personliga möten, både med kunder och andra myndigheter. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.
Du tillhör skatteenhet 26 på Skatteavdelningen, med placering i Göteborg. På vår enhet är vi idag ca 180 kollegor och vi har verksamhet i både Halmstad och Göteborg.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.I det här jobbet ska du:
- vara strukturerad och självständigt kunna planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- ha en god förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift
- ha ett gott bemötande både internt och externt och en god samarbetsförmåga för att nå gemensamma mål.
- vara utvecklingsorienterad och flexibel
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi eller juridik.
Det är önskvärt om du har aktuell erfarenhet från beskattningsverksamheten inom Skatteverket. Det är också önskvärt att du har aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom bokföring, redovisning, eller skattejuridik.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
På
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Juni tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-05-06ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-20
Ange följande referens när du ansöker: 2019/380
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaj Stierna, Sektionschef 010-573 27 53
Olof Hansson, Sektionschef 010-573 56 27
Charlotta Gotthardt, HR 010-5749094
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna
17194 Solna
KontorsadressSolna
Jobbnummer 4769201
Observera att sista ansökningsdag har passerat.