Handläggare med kunskap om arkivregler

Post- och Telestyrelsen / Bibliotekariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bibliotekariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en omväxlande roll inom området för arkiv och fastighetsfrågor? Låter det intressant att ingå i olika projekt och utvecklingsarbeten hos en modern myndighet? Då kan det vara dig vi söker!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

Ekonomiavdelningen söker nu en kvalificerad handläggare.

Vad ska jag arbeta med?
Tjänsten tillhör enheten för fastighet och dokumentation som inrymmer arkiv, registratur och fastighetsfrågor, och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

• delta i olika projekt och utvecklingsarbeten inom myndigheten
• handlägga och utreda olika typer av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet, t.ex. skriva PM samt föreslå svar på remisser
• delta i anskaffningsarbeten av olika slag
• avlasta enhetschefen
• stötta enhetens övriga medarbetare (arkivarie, registrator, vaktmästare)

Vem söker vi?
Vi söker dig med:

• högskoleutbildning inom arkivvetenskap, fastighetsförvaltning, fastighetsteknik eller motsvarande
• goda kunskaper i att använda Microsoft Office-programmen Word, Excel och Powerpoint
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande är:

• akademisk examen med arkivvetenskap
• kunskap om regelverk för hantering av allmänna handlingar inom arkiv- och offentlighetslagstiftning
• erfarenhet av arbetsledning, t.ex. projektledning
• erfarenhet av verksamhetsutveckling och förbättringsarbete
• arbetslivserfarenhet som arkivarie eller registrator inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av att hålla presentationer och/eller utbildningar
• erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem
• erfarenhet av arbete med fastighetsfrågor (kontraktsförhandlingar, fysiskt skydd osv.)
• erfarenhet av arbete med inköp och upphandlingar
• goda kunskaper i Microsoft Office-programmet Visio

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara lyhörd, flexibel, kunna se helheten och driva ditt arbete framåt. Du är dessutom strukturerad och har god samarbetsförmåga.

Var på PTS ska jag jobba?
Enheten för fastighet dokumentation ingår som en av tre enheter på Ekonomiavdelningen och ansvarar för PTS lokaler och frågor som rör dokumenthantering såsom diarieföring och arkivvård. Enheten består av sju medarbetare varav fyra arbetar med arkiv och registratur. I och med att myndigheten hela tiden utvecklas och moderniseras tekniskt och juridiken ställer nya krav är enheten en ständigt efterfrågad resurs för hela organisationen vad gäller registrering, dokumenthantering, gallring m.m.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är tillsvidare med sex månaders inledande provanställning. Placering i Stockholm med start enligt överenskommelse.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.

Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast 10 maj 2020. Diarienummer 20-4528.

För mer information kontakta enhetschef Peter Mårtensson, 08-678 58 67 eller HR-specialist Johan Gustavsson, 08-678 58 11.

För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer maila till saco@pts.se eller st@pts.se

Här kan du få information om hur PTS registrerar dina personuppgifter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2020-04-23

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Post- och Telestyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359), http://www.pts.se

Arbetsplats
Post- och telestyrelsen

Jobbnummer
5201347

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: