Handläggare med kunskap inom upphandling till myndighet i Stockh

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

Vill du arbeta som handläggare med inriktning på upphandling och avrop? Har du relevant högskoleutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet från just handläggning/upphandling? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu dig med erfarenhet från att ha arbetat som handläggare inom upphandling och avrop. Myndigheten driver sin verksamhet med bland annat drygt 30 olika regeringsuppdrag och effektiviserar den offentliga förvaltningen. Avdelningen där du kommer att arbeta på består av ca 60 medarbetare och är totalt ca 300 anställda inom organisationen.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Uppföljning av ramavtalsleverantörer och ramavtal:
Avropa och beställa revisorer
Ansvar för utskick av frågor om kravuppfyllnad, validera inkomna svar från Ramavtalsleverantörer
Bevaka att svaren kommer på utsatt tid
Vara stöd i hela uppföljningsprocessen för områdesansvarig för uppföljning
Bevaka att eventuella åtgärder som ramavtalsleverantörer åtagit sig utförs
Utarbeta förslag, exempelvis ta fram beslutsunderlag, följa upp ärenden
Handlägga ärenden
Genomföra och följa upp aktiviteter

Administrativa rutiner på enheten:

Kontrollera och uppdatera prislistor och produktlistor
Skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll
Förlänga ramavtal i verktyget Mercell Tendsign
Skapa dokument för elektronisk signering i verktyget Visma Addo
Göra kalenderbokningar, mötesbokningar, konferensbokningar
Göra sammanställningar och diagram i Excel
Hjälpa till med organisation av seminarier
Planera och samordna förekommande aktiviteter
Diarieföra i verktyget Platina
Arbeta utifrån fastlagda rutiner
Vara ett administrativt och operativt stöd för verksamheten

Kreditbevakning (via Creditsafe):

Löpande kreditbevakning av ramavtalsleverantörer
Analysera inkomna anmärkningar/avvikelser och informera ansvariga förvaltare
Kontakter med Kronofogdemyndigheten
Ta fram kreditupplysningar

Krav för tjänsten

Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande krav för tjänsten:

Erfarenhet av arbete med inköp eller upphandling.
Erfarenhet av arbete med avtalsförvaltning.
Erfarenhet av arbete med kreditbevakning av företag.
Erfarenhet av upphandlingsverktyget Mercell TendSign.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget ska påbörjas så snart som möjligt och sträcker sig fram till och med 2022-12-31. Arbetet kommer att genomföras i myndighetens lokaler i Stockholm och/eller på annan plats enligt instruktioner. Omfattningen bedöms till en heltidstjänst. Därutöver ska det finnas möjlighet till förlängning.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-02-10. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på sofia.ahlin@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Varaktighet, arbetstid
Heltid Möjlighet till förlängning

Publiceringsdatum
2022-01-27

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Bemanning AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning211".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
6285575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: