Handläggare med fokusområde ensamkommande barn

Bollebygds kommun, Individ- och familjeomsorg / Administratörsjobb / Bollebygd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bollebygd, Härryda, Lerum, Borås, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bollebygds kommun, Individ- och familjeomsorg i Bollebygd, Borås, Göteborg eller i hela Sverige

Bollebygd är en expansiv kommun som ligger i en naturskön omgivning med bra kommunal service och på pendlingsavstånd från Göteborg, Borås och Alingsås.

Nu söker vi dig som vill förstärka vårt arbete med ensamkommande barn inom individ- och familjeomsorgen i Bollebygds kommun. Du kommer att vara en del av vårt utredningsteam där all kommunens myndighetsutövning är samlad vad gäller SoL, LVU, LVM samt LSS. I utredningsteamet har vi i dag nio utredare, två enhetschefer samt en verksamhetsutvecklare/jurist. Utöver utredningsteamet består individ och familjeomsorgen av ett resursteam, där verkställighet, arbetsmarknadsenhet och ungdomsgården är organiserade.

Hos oss får du engagerade, positiva och omtänksamma kollegor och ett spännande arbete med möjlighet att träffa människor med olika bakgrund och med skilda erfarenheter av livet. Vi kan erbjuda bra arbetsvillkor som möjliggör för dig som utredare att göra ett gott arbete. Då vi är verksamma i den lilla kommunen har vi byggt upp nära samarbete med samverkanspartners inom och utanför enheten, också det bidrar till att kunna göra en skillnad för de som vi arbetar med och för.

Publiceringsdatum
2016-02-26

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som handläggare med fokusområde ensamkommande barn, vilket innebär variationsrika arbetsuppgifter i en liten arbetsgrupp.

Du kommer att genomföra kvalificerat utredningsarbete enligt SoL gällande ensamkommande asylsökande barn och ungdomars sociala vårdbehov. Du kommer även att verkställa beslut, upprätta vård- och handlingsplaner etc.

Handläggning av andra ärenden inom barn- och familjeområdet kan bli aktuellt. Du kommer att ansvara för kontakten mellan boenden, skola, god man och andra myndigheter.

Du kommer att ha stöd av nära arbetsledning och deltar i extern processhandledning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren prövar som likvärdig. Vi ser helst att du har arbetslivserfarenhet inom området. Du har goda kunskaper om socialtjänstlagen (SoL) och lag med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU).

För att lyckas med uppdraget tror vi att du är flexibel och har lätt att se lösningar i de utmaningar du möter. Du kan arbeta självständigt men är samtidigt en naturlig lagspelare.

Kunskap om och erfarenhet av arbete med BBIC är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. , upphör: Visstidsanställning i 12 månader, med eventuell möjlighet till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 16/24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Öberg, Enhetschef 033- 430 57 84

Facklig kontakt
Facklig företrädare når du genom att kontakta ko 033-23 13 00

Företag
Bollebygds kommun, Individ- och familjeomsorg

Adress
Bollebygds kommun, Individ- och familjeomsorg
Box 147
51783 BOLLEBYGD

Kontorsadress
51783 Bollebygd

Jobbnummer
2694331

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bollebygds kommun, Individ- och familjeomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bollebygds kommun, Individ- och familjeomsorg: