Handläggare med ekonomifokus sökes till myndighet i Göteborg

Bemannia / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia i Göteborg, Mölndal, Härryda, Bollebygd, Alingsås eller i hela Sverige

Är du driven med stor känsla för ordning och reda? Trivs du dessutomi en varierad roll innefattande såväl administration som ekonomi och juridik,med många kontaktytor? Vår kund söker nu en handläggare för EU-bidrag, med start omgående.

Om uppdraget

Vår kund är en myndighet med miljöfokus, som inriktar sig motsjöar, vattendrag och hav. Tjänsten avser ett konsultuppdrag på heltid med start omgående som inledningsvis kommer att pågå under två (2) månader, med stor chans till en längre förlängning.

Publiceringsdatum
2019-02-11

Arbetsuppgifter
Som EU-bidragshandläggare hos vår kund kommer du att arbeta med granskning och registrering av ansökningar om bidrag och utbetalningar. Du kommer att behandla ansökningarna enligt EU:s och SJV:s regelverk, samt vår kunds egen rutin. I din roll ingår att göra rimlighetsbedömningar och rekommendationer till beslut och du kommer att ha nära kontakt med sökande, ekonomienheten, jurister och handläggare på SJV, samt samarbete med samordnare och andra handläggare.

I korta drag kommer ditt arbete främst att utgöras av granskning och rimlighetsbedömning av budget i ansökningshandlingar och att handlägga inkomna ärenden gällande begäran om utbetalning av stöd, inklusive granskning och bedömning av ekonomiska underlag utifrån EU:s regelverk.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning, helst inom redovisning

• Minst tre (3) års erfarenhet från liknande arbete

• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem, t.ex. Agresso eller Raindance

• Flytande kunskaper i svenska och engelska
• Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av bidragsprocessen och villkor för utbetalning från EU:s fonder
• Det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehantering och/eller ekonomiska funktioner i offentlig verksamhet

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid med stor chans till förlängning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Lindholm alexandra.lindholm@bemannia.se

Företag
Bemannia

Adress
Bemannia
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155, Stockholm

Jobbnummer
4606707

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia: