Handläggare med ekonomifokus sökes till myndighet i Göteborg
Bemannia / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Bollebygd,
Alingsås eller i
hela Sverige Är du driven med stor känsla för ordning och reda? Trivs du dessutomi en varierad roll innefattande såväl administration som ekonomi och juridik,med många kontaktytor? Vår kund söker nu en handläggare för EU-bidrag, med start omgående.
Om uppdraget
Vår kund är en myndighet med miljöfokus, som inriktar sig motsjöar, vattendrag och hav. Tjänsten avser ett konsultuppdrag på heltid med start omgående som inledningsvis kommer att pågå under två (2) månader, med stor chans till en längre förlängning.
Publiceringsdatum2019-02-11ArbetsuppgifterSom EU-bidragshandläggare hos vår kund kommer du att arbeta med granskning och registrering av ansökningar om bidrag och utbetalningar. Du kommer att behandla ansökningarna enligt EU:s och SJV:s regelverk, samt vår kunds egen rutin. I din roll ingår att göra rimlighetsbedömningar och rekommendationer till beslut och du kommer att ha nära kontakt med sökande, ekonomienheten, jurister och handläggare på SJV, samt samarbete med samordnare och andra handläggare.
I korta drag kommer ditt arbete främst att utgöras av granskning och rimlighetsbedömning av budget i ansökningshandlingar och att handlägga inkomna ärenden gällande begäran om utbetalning av stöd, inklusive granskning och bedömning av ekonomiska underlag utifrån EU:s regelverk.
Kvalifikationer• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning, helst inom redovisning
• Minst tre (3) års erfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem, t.ex. Agresso eller Raindance
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
• Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av bidragsprocessen och villkor för utbetalning från EU:s fonder
• Det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehantering och/eller ekonomiska funktioner i offentlig verksamhet
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid med stor chans till förlängning
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Lindholm
alexandra.lindholm@bemannia.seFöretagBemannia
AdressBemannia
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155, Stockholm
Jobbnummer 4606707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.