Handläggare LSS/SoL

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
2016-10-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare LSS/SoL" (publicerad 2019-05-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Funktionshinderomsorgen, Myndighetsenheten

Arbetsplatsbeskrivning
Socialförvaltningens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun, utifrån politiskt givna uppdrag och enligt gällande lagstiftning, får sina grundläggande behov av stöd, omsorg, vård och trygghet tillgodosedda. Socialförvaltningen omfattar funktionerna hälso- och sjukvårdsfunktion, äldreomsorg, funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg.

Myndighetsenheten har en central roll i socialförvaltningen och ansvarar för den samlade beslutprocessen för äldre och funktionshindrade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS).

Nu söker vi nya medarbetare som vill arbeta som LSS/SoL handläggare. Vi är 35 kompetenta och professionella handläggare som årligen ansvarar för att kommunens invånare får en rättssäker och professionell bedömning. Vi fattar ett stort antal beslut varje år och har kontakt med 1900 medborgare. Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrum, nära till handel och kommunikation.

Publiceringsdatum
2016-10-07

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare inom funktionshinderomsorgen arbetar du med den samlade beslutsprocessen inom lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen. Du utreder, bedömer och fattar beslut utifrån aktuell lagstiftning samt gör uppföljningar av fattade beslut. Arbetet innebär omfattande kontakter med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. I dessa kontakter är det viktigt att ge korrekt och tydlig information om insatser/bistånd.
Myndighetsenheten använder verksamhetssystemet Magna Cura för dokumentation.
I ditt arbete kan du få stöd av förste handläggare.

Kompetenser
Socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning.
Vi vill att du har goda kunskaper i aktuell lagstiftning, vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete som handläggare eller av målgruppen personer med funktionsnedsättning.
Vi söker dig som har ett stort engagemang och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt. Du har god förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar, samt har lätt för att uttrycka dig tydligt i såväl tal som skrift. Vidare kan du skapa och bibehålla goda kontakter såväl externt som internt.

Övrig information
Vikariat, 12 månader ev längre. Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan.
Körkort är ett krav.

Upplysningar
Myndighetschef, Barbro Thunberg, 036-10 81 01
SSR, Ulrika Ostenfeldt, 036- 10 76 04
Vision, Elin Sigurdsson, 036- 10 68 72

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad. Ange önskad sysselsättningsgrad. Tillträde enl överenskommelse till 12 månader ev längre.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-30
Ange följande referens när du ansöker: 16-70-0203
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
3093136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: