Handläggare LSS/SoL
Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Jönköping
2008-07-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare LSS/SoL" (publicerad 2010-11-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialförvaltningen i Jönköping,
Tidaholm,
Ödeshög,
Haninge,
Gislaved eller i
hela Sverige Omsorgsfunktionen
Omsorgsfunktionen ansvarar för insatser och bistånd enligt LSS och SoL. Målgruppen omfattar personer som tillhör LSS personkrets 1 och 2 samt personer med neuropsykiatriska funktionshinder. Inom funktionen finns ca 800 medarbetare som ger stöd till 700 personer.
Du kommer att arbeta med att utreda och fatta beslut om insatser enligt enligt LSS och SoL. Du ingår i ett team av handläggare inom omsorgsfunktionen. Arbetsplatsen är centralt belägen.
Högskoleutbildning med inriktning social omsorg, socionomprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet av handläggning inom LSS/SoL är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, bra samarbetsförmåga samt hög stresstålighet. En av tjänsterna är en tillsvidaretjänst och den andra är ett graviditetsvikariat på ca ett år. På grund av gruppens sammansättning ser vi gärna manliga sökande.
Publiceringsdatum2008-07-14Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning Tillträdesdag Snarast Vikariat Snarast 2009-08-01
ErsättningIndividuell lönesättning enligt avtal.
Så ansöker duAnsökan skickas till:
Socialförvaltningen
Personalenheten
55189 Jönköping
Ange följande referens när du ansöker: 08-70-7012
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktBitr. funktionschef Ewa-Lotte Strand-Nordén, 0706-708102
Facklig företrädare, SKTF Inger Lindgren, 036-10 79 36
Facklig SSR och handläggare Britt-Marie Svensson, 036-10 60 65
FöretagSocialförvaltningen
Företagspresentation
AdressSocialförvaltningen
Rådhuset
55189 Jönköping
Jobbnummer 270011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.