Handläggare/ledningsstöd till LPO Hallsberg
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Receptionistjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Hallsberg,
Kumla,
Lekeberg,
Örebro,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Hallsberg,
Örebro,
Karlskoga,
Kristinehamn,
Lindesberg eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten söker personal till kansliet som ingår i gruppen stöd/service i lokalpolisområde Hallsberg. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Lokalpolisområde Hallsberg ingår i polisområde Örebro. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. LPO Hallsberg ansvarar geografiskt för kommunerna, Hallsberg, Kumla, Askersund och Laxå.
Publiceringsdatum2023-09-22ArbetsuppgifterSom handläggare/ledningsstöd är du en viktig drivknut för lokalpolisområdets chefer. Du kommer handlägga egna kvalificerade ärenden men också ärenden av rutinkaraktär. I rollen ligger också ett stort fokus på att samordna och fördela lokalpolisområdets inkomna ärenden och andra frågeställningar inklusive hantering av samråd och delningar.
Utöver detta ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Samverkan internt och externt
• Upprättande av underlag och planeringsarbete
• Beställningar och inköp
• Planera och boka möten av olika slag inklusive att föra mötesanteckningar
• Viss posthantering, diarie- och arkivhantering
• Stötta och ibland ersätta andra i arbetsgruppen med uppgifter som exempelvis arbete med passansökningar, receptionsarbete, hittegods samt delgivningsverksamhet
Uppgifterna kan variera mycket och prioriteringarna för dagen kan ställas om fort. Du som söker måste uppskatta att arbeta i en roll där förutsättningarna snabbt kan ändras.
KvalifikationerVi söker dig som uppfyller följande krav:
• Kandidatexamen inom relevant område, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av att i närtid ha arbetat med handläggning eller administration
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av att ha arbetat som ledningsstöd eller motsvarande
• Tidigare erfarenhet av att arbeta inom Polismyndigheten eller annan statlig verksamhet
• Erfarenhet i närtid av att handlägga ansökan om pass och nationellt ID-kort
• Svenskt B-körkort
Vi söker dig som trivs att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och viljan att bidra till ett gott arbetsklimat. Du har ett genuint intresse av att hålla hög servicenivå till allmänheten, medarbetare och andra samarbetspartners. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel med förmåga att prioritera när situationen kräver det. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten. Polisen ska spegla samhället och ta tillvara på den kompetens som mångfald tillför.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Tjänstgöring är i grunden Hallsberg men andra orter i Örebro län kan tillfälligtvis förekomma.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 oktober 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeHos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C156499/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen
Kontakt HR-Konsult
Emelie Spate
Emelie.spate@polisen.se Jobbnummer 8133006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.