Handläggare Kundtjänst

Naturvårdsverket / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Naturvårdsverket i Östersund, Stockholm eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad person där kundfokus, engagemang och professionalitet är en självklarhet? Vill du arbeta med en stor variation av frågor och arbetsuppgifter där du får chansen att bli del av ett härligt team med god laganda? Vi söker nu en handläggare inom kundtjänst till vår Verksamhetsstödenhet!

Som handläggare inom vår kundtjänst ingår du i Verksamhetsstödsenheten som ansvarar för myndighetens registratur och kundtjänst. Enheten har tolv medarbetare och i kundtjänst finns sju av dessa. Med anledning av en pensionsavgång blir nu en av tjänsterna ledig.

Vår arbetsplats erbjuder drivna, trevliga och samarbetsinriktade kollegor. Här ställer vi upp för varandra och är måna om att vi trivs att arbeta tillsammans - Laget före jaget!

Dina arbetsuppgifter

Rollen som handläggare inom vår kundtjänst innefattar till stor del en större bredd och komplexitet än en klassisk kundtjänstroll. Du företräder dessutom myndigheten och delar den statliga värdegrunden. Du kommer i många fall vara extern kunds första kontakt med myndigheten, vilket gör att ett professionellt bemötande är en självklarhet.
Frågor från allmänhet och organisationer besvaras via telefon, e-post och andra kanaler och du ansvarar för att vi kan upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete gentemot våra kunder. Utöver den klassiska kundtjänstrollen tar du ansvar i arbetet med att fördjupa dig inom myndighetens sakområden. Du fungerar som länk i samarbetet mellan kundtjänst och utsedda sakområden där ditt uppdrag är att utveckla samarbetet, arbetssätt och gemensamma processer.

Du kommer att ingå i en serviceinriktad grupp, som parallellt med kundtjänstrollen, arbetar med att utveckla myndighetens kundtjänstfunktion. Vidden av frågor och arbetsuppgifter bidrar till en komplex tjänst som är omväxlande, utvecklande och stundtals utmanande.

Din kompetens

Vi söker dig som:

• Har som lägst gymnasial utbildning.
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kunder, kundbemötande och service som innefattat stora/breda ämnesområden.
• Har några års styrkt arbetslivserfarenhet.
• Är kommunikativ och har vana av att vara föredragande inför mindre och större grupper.
• Kan ta till dig information och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt både i muntlig och skriftlig form.
• Jag behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift, då det är ett krav för att kunna hantera inkommande ärenden.
• Har god kännedom om och erfarenhet av att arbeta med GDPR, Sekretess, Offentlighetsprincipen och Dataskyddsförordningen.
• Har god datorvana och erfarenhet av att lätt ta till dig och arbeta med nya system och arbetssätt. Det är meriterande om du har jobbat med tekniska frågor och har ett tekniskt intresse samt god systemförståelse.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och det absolut viktigaste är att du visar handlingskraft och har rätt inställning, vilja och engagemang!
Du är kundorienterad, lyhörd och professionell och anstränger dig för att förstå kundens behov som representant för myndigheten.
Du trivs med att arbeta i en varierad tjänst som innehåller både kundkontakt, administration och relationsbyggande.

För att lyckas i rollen är du en prestigelös medarbetare som tar dig an dina arbetsuppgifter med stort intresse. Du är nyfiken, modig och trygg i dig själv. Vidare är du är en lagspelare - teamet värderas högt hos oss! Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla arbetssätt, processer och systemstöd, varför en förutsättning att vilja utveckla och utvecklas är ett måste!

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningens placering är Östersund. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 14 oktober.

Kontakt Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via kundtjänst, tel.nr. 010-698 10 00.

Tomas Hallqvist, chef Versamhetsstödsenheten

Kontaktpersoner för ST och Saco

Om Naturvårdsverket

Naturvårdsverket har en central roll i miljöarbetet och arbetar pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken. Vi ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss se www.naturvardsverket.se/Om-Naturvardsverket/Jobba-hos-oss. Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-09-22

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Naturvårdsverket

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Naturvårdsverket (org.nr 202100-1975), http://www.naturvardsverket.se/

Jobbnummer
7005766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Naturvårdsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Naturvårdsverket: