Handläggare, Kundservice
O.C. Oscarsons AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos O.C. Oscarsons AB i Göteborg OC Oscarson distribuerar textil och material till företag som skapar stoppmöbler, inredningsarkitektur och möbeldesign. Våra produkter bidrar till inspiration för att skapa känsla, harmoni och liv i varierande miljöer och skapar dekorativa och funktionella omgivningar för människor att trivas i och må bra i.
Vår arbetsplatsvision är att vara en trivsam, hållbar och lönsam arbetsplats.
Nu söker vi en trevlig, social och driven person som vill jobba med kundservice och bidra i utvecklingen av verksamhetens kundservice. Du trivs och mår bra i kontakt med andra människor och ser värdet i god kommunikation samtidigt som du har affärssinne och vill hjälpa kunder komma till avslut i köpprocessen och supportärenden.
Som en del av vår kundservice kommer du jobba med ordermottagning, svara på produktfrågor, undersöka och svara på förfrågningar och supportärenden samt hjälpa till som säljstöd. Du är noggrann och kommer att koordinera mellan verksamhetens kunder, leverantörer och medarbetare. Du har god vana att arbeta med telefon och mail. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av våra produkter och vana att arbeta i affärssystem.
Rollen består till stor del av att svara på inkommande order, kommunikation och samverkan med kunder. Du har övergripande koll på företagets inneliggande kundorderstock och jobbar proaktivt i syfte att leva upp till verksamhetens leveranslöften mot kund. Du skapar goda relationer internt och externt och undersöker lösningar för att svara till kund på förfrågningar, leveranser och supportärenden.
Hos oss möter du kreativa människor och kunder som arbetar med möbelproduktion, design och textila inredningar. Med våra produkter kommer du bidra till inspiration för att skapa känsla, harmoni och liv i varierande miljöer som omgivningen kan trivas och må bra i.
Huvudsakliga arbetsuppgifter du ansvarar för är att;
Ta emot kundorder, jobba med merförsäljning och hantera kundärenden.
Ha övergripande koll på verksamhetens befintliga orderstock i syfte att koordinera, ge besked och samverka med verksamhetens kunder och leverantörer.
Registrera nya kunder och underhålla verksamhetens kund- och kontaktregister.
Svara för leveranser av kundorder. Samverka och koordinera med kunder, leverantörer och internt. Erbjuda lösningar och alternativ för att uppnå önskad leverans till kund.
Skapa goda relationer internt och extern. Söka svar och lösningar på förfrågningar och kundärenden.
Utbilda kunder i verksamhetens produktsortiment, tjänster och försäljningsvillkor.
Hantera och svara på support- och reklamationsärenden.
Delta i utvecklingen av verksamhetens kundservice och erbjudande till våra kunder.
Du kommer att rapportera internt inom verksamheten.
Vem söker vi?
Vi söker en stabil och trevlig person som trivs och mår bra i kontakt med andra människor. Du värderar god kundservice, har affärssinne och vill hjälpa kunder att komma till avslut i köpprocessen och supportärenden.
Du har en välkomnande och positiv utstrålning som bidrar till goda relationer externt så väl som internt. Du är lösningsorienterad och tar initiativ i kommunikation med kunder, leverantörer och medarbetare i syfte att uppnå verksamhetens och kundens förväntningar. Du har god hand med din omgivning och är trygg i att hantera situationer med god service.
Vi ser gärna att du:
Har tidigare erfarenhet av kundservice, orderhantering, försäljning och/eller receptionsuppdrag.
Är god kommunikatör i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Trivs i kontakt med människor över telefon och mail.
Har god IT-vana (Vi arbetar främst i Office 365 och Pyramid Business Studio).
Är trygg i dig själv och vilja att ta initiativ i kommunikation för att uppnå lösningar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av textil och/eller kontaktnätverk med inredningsarkitekter, interiör designers, eller inom textila hantverksyrken mot möbel-, marin-, eller fordonsindustrin.
Vi erbjuder dig
En arbetsplats som värderar ett trivsamt, hållbart och lönsamt arbetsklimat.
Ett utmanande och inspirerande arbete med stort eget ansvar och möjlighet att påverka.
Frihet att lägga upp din egen strategi för att nå individuella och verksamhetens mål.
Vara en del av vårt team med sköna människor som stöttar varandra, har kul tillsammans och vill göra ett bra jobb.
Fast månadslön.
Resultatbonus vid uppnått resultatmål.
Flexibla arbetstider.
Telefon och abonnemang som kan användas 24/7.
Jobba i ett framåtsträvande företag öppna för nya möjligheter, utveckling och förbättringar.
Välkommen med din ansökan!
Omfattning: Tillsvidare
Tillträde: Snarast möjligt
Lön: Fast månadslön enligt överenskommelse.
Placeringsort: Göteborg
Ansökan: Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till
jobb@ocoscarson.com och ange "Ansökan Kundservice" i ämnesraden. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Ellen via e-post:
ellen@ocoscarson.comPubliceringsdatum2021-07-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-13
AdressO.C. Oscarsons AB
Malmsjögatan 14
41505 Göteborg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan Kundservice".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare O.C. Oscarsons AB (org.nr 556632-2474)
Malmsjögatan 14 (
visa karta)
415 05 GÖTEBORG
Ansökan E-post:
jobb@ocoscarson.com Arbetsplats O C Oscarsons AB
Jobbnummer 5870810
Observera att sista ansökningsdag har passerat.