Handläggare kundärenden

Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Arbetsuppgifter

En handläggare på Trafikverkets Kontaktcenter förväntas bemöta sina kunder på ett professionellt sätt och hantera de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. I rollen som medarbetare på Kontaktcenter är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande väg och järnväg. Du återkopplar ärenden både internt och externt och återför de synpunkter och önskemål som kunderna har, till berörd del inom Trafikverket. Det betyder att du är aktiv och bidrar till förbättringar och utvecklingen av verksamheten. Du är en viktig länk mellan allmänheten och Trafikverket i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.

Kontaktcenter är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Denna tjänst innebär dock fast arbetstid, ordinarie dagtid 08:00 - 16:30 men i vissa fall kan udda tider förekomma. Tjänsten är tillsvidare med provanställning 6 månader.


Vi söker dig som har treårig gymnasieexamen samt har en aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden - både via telefon och skriftligt. Du är van att använda dator samt ett telefoni- och ärendehanteringssystem och hantera informationsflöden via digitala system.

Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.

Meriterande är om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS och har hanterat ärenden i sociala medier. Det anses som en värdefull merit om du har erfarenhet från Transport- och/eller offentlig sektor.

Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och stimuleras av att ge bra service. Du är också initiativrik, med förmåga att driva och lösa de frågor som uppstår. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att fokusera på rätt saker i stressiga situationer.

Urvalstester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställd Provanställning tillämpas

Publiceringsdatum
2018-04-13

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-06
Ange följande referens när du ansöker: 13:2018:87
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Evelina Holgersson evelina.holgersson@trafikverket.se

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
4080608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: