Handläggare kundärenden
Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borlänge
2014-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare kundärenden" (publicerad 2021-09-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige 1 januari 2015 byter verksamhetsområde Samhälle skepnad. Förutom att byta namn till Planering har organisationen justerats och uppdraget förtydligats för att tydligare bidra till Trafikverkets roll som samhällsutvecklare. Tydligare leveranser, kortare beslutsvägar och enhetligare regioner är några förändringar som träder i kraft vid årsskiftet
Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och för åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi deltar i arbetet med att skapa effektiva, säkra och hållbara resor och transporter för medborgare och näringsliv genom att lyssna till behoven och föreslå lösningar.
Verksamhetsområde Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder. Inom verksamhetsområdet ryms Trafikverkets sex regioner och de fyra nationella avdelningarna Trafik, Nationell planering, Expertcenter och Transportkvalitet samt stabsfunktioner Kommunikation, HR, Verksamhetsstyrning och Trafikverkets Kundtjänst.
Handläggare kundärenden
Som kundtjänsthandläggare hanterar du inkommande ärenden främst gällande väg- och järnvägsfrågor. Du bemöter på ett professionellt sätt Trafikverkets kunder och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande.
I dina arbetsuppgifter ingår att återkoppla ärenden främst inom den egna organisationen men ibland även externt samt återföra de synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del i Trafikverket.
Du medverkar till utvecklingen av verksamheten och arbetar med att hantera vår bevakning och svarsfunktion i sociala medier.
Vi söker dig som har gymnasieexamen och flerårig erfarenhet från handläggning av kundärenden. Högskoleutbildning inom information, beteendevetenskap eller teknik och erfarenhet från kundtjänst inom transportsektorn samt hantering av ärenden i sociala medier är meriterande.
Du har god datorvana samt goda kunskaper muntligt och skriftligt i svenska och engelska språket.
Då du i rollen som kundtjänsthandläggare har mycket kontakter internt och externt är det viktigt att du som person har en relationsskapande förmåga samt en hög servicekänsla. Du har god samarbetsförmåga och är stresstålig.
Publiceringsdatum2014-12-19Arbetstider och omfattningProvanställd Provanställd
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-07
via webb
Ange följande referens när du ansöker: 13:2014:141
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Möllhagen, Sektionschef 010-124 2859
eva.mollhagen@trafikverket.seFacklig kontaktCharlotte Olsson, SEKO 010-123 1103
charlotte.olsson@trafikverket.seBirgitta Olausson, Saco 010-123 5124
birgitta.olausson@trafikverket.seAiri Larsson, ST 010-123 6243
airi.aspman-larsson@trafikverket.seFöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2107621
Observera att sista ansökningsdag har passerat.