Handläggare kundärenden

Trafikverket / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Härnösand, Sundsvall, Sollefteå, Örnsköldsvik, Ånge eller i hela Sverige

Som handläggare för kundärenden på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara den första kontakten för medborgaren i dialogen med myndigheten.


Handläggare kundärenden


Publiceringsdatum
2021-11-05

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare på Kundservice och diarium är du en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen. Du tar emot och besvarar frågor muntligen via telefon och skriftligen via olika ärendehanteringssystem - främst gällande väg- och järnväg. Det handlar inte bara om ta emot, utan också besvara frågor, eftersom vår roll på Kundservice är att avlasta övriga verksamheten. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Utöver att ta emot och besvara frågor kommer du även att ta emot post, registrera handlingar samt hantera vissa pressfrågor.
Som medarbetare på Kundservice arbetar du i ett självstyrande team där ni tillsammans arbetar fram ett upplägg för att lösa enhetens leveranser. För att teamet ska lyckas krävs det att du har bred kunskap där du kan lite om allt då vi ofta får frågor från allmänheten som rör hela Trafikverkets verksamhet.
Kundservice är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Denna tjänst avser dagtid, men skifttjänstgöring kan förekomma.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi planerar att genomföra intervjuer via Skype under vecka 49 och 50.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som handläggare krävs det att du brinner för service och kundmöten där fokus ligger på att du kan kommunicera på ett förtroendefullt sätt, både i tal och skrift. Vi ser gärna att din styrka ligger i att strukturera och prioritera ditt arbete då det stundvis är hög arbetsbelastning. Då vi är mitt inne i ett utvecklingsprojekt är det viktigt att du kommer in med en nyfikenhet och vilja att bidra till utvecklingen. Vidare är det mycket viktigt med god samarbetsförmåga då vi arbetar i team. Vi ser även att du är van vid att arbeta i system och använder dem som självklara verktyg i det dagliga arbetet.
Vi söker dig som
Har avslutad gymnasieutbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms likvärdig.
Har arbetat inom kundtjänst/support eller med annan kundärendehantering både via telefon och i ärendehanteringssystem
Har goda kunskaper i svenska samt engelska, i tal såväl som skrift.

Det är meriterande om du
Har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS
Har erfarenhet av att hantera ärenden i sociala medier
Har erfarenhet av skifttjänstgöring
Har erfarenhet med registrering av handlingar.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
På Planering är du ingången till Trafikverket för dem som vi finns till för: medborgare och näringsliv. Omvärldens tillgång till våra servicetjänster och till oss som myndighet är viktig. Det är därför vi vill ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Vi behöver smarta e-tjänster och effektiv hantering av både ärenden och dokument.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Varaktighet, arbetstid
100% , Provanställning om sex månader tillämpas

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trafikverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2021:130".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Kontakt
Rekryterande chef
Annica Dalersand
0101257943

Jobbnummer
6099551

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: