Handläggare kundärenden

Trafikverket / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge, Falun, Smedjebacken, Fagersta, Vansbro eller i hela Sverige

Som handläggare för kundärenden på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.


Handläggare kundärenden


Publiceringsdatum
2021-09-20

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare på Kundservice och diarium är du en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen. Du tar emot och besvarar frågor muntligen via telefon och skriftligen via olika ärendehanteringssystem - främst gällande väg- och järnväg. Det handlar inte bara om ta emot, utan också besvara frågor, eftersom vår roll på Kundservice är att avlasta övriga verksamheten. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du kommer att arbeta på Trafikverkets kontor i Borlänge.
Inom Kundservice och diarium ingår även arbetsuppgifter där man registrerar handlingar, vilket framgent kommer att ingå i dina arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i ett av tre olika team och du kommer behöva ha en stor bredd i kunskap, dvs att "kunna lite om mycket" eftersom du svarar på frågor från allmänheten som rör hela Trafikverkets verksamhet. Det innebär att "alla ska kunna allt" inom teamets arbetsuppgifter, eftersom vår roll på Kundservice är att avlasta övriga verksamheten, och svaren på frågorna ska ges i första instans i så stor utsträckning som möjligt. Vissa ärenden behöver såklart expertkunskap, men verksamheten på Kundservice är inte en "växelinstitution".
Kundservice är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Denna tjänst avser dagtid med flexarbetstid, men skifttjänstgöring kan förekomma.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer
Vem är du?
Du brinner för kundmötet och har ett högt servicetänk samtidigt som du kan kommunicera på ett förtroendefullt sätt. Du är självgående och initiativrik, med förmåga att driva och lösa de frågor som uppstår. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker i stressiga situationer.
Då vi är mitt inne i ett utvecklingsprojekt är det viktigt att du kommer in med en nyfikenhet och vilja att bidra till utvecklingen. Vi söker dig som har blick för struktur och prioritering av ärenden. Du är van vid att arbeta i system och använder dem som självklara verktyg i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som
har avslutad treårig gymnasieutbildning
har arbetat inom kundtjänst/support eller med annan kundärendehantering både via telefon och ärendehanteringssystem
kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS
har arbetat och hanterat ärenden i sociala medier
har arbetat med registrering av handlingar.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
På Planering är du ingången till Trafikverket för dem som vi finns till för: medborgare och näringsliv. Omvärldens tillgång till våra servicetjänster och till oss som myndighet är viktig. Det är därför vi vill ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Vi behöver smarta e-tjänster och effektiv hantering av både ärenden och dokument.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Läs mer här

Här har du möjlighet att få en inblick i Trafikverket!

https://www.youtube.com/watch?v=LLA7vWV3f-c

Varaktighet, arbetstid
100 % , 6 månaders provanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trafikverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2021:104".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Jobbnummer
5980574

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: