Handläggare kundärenden
Trafikverket / Kundservicejobb / Borlänge
2020-08-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare kundärenden" (publicerad 2021-09-20) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige Som handläggare för kundärenden på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.
Handläggare kundärenden
Publiceringsdatum2020-08-19Dina arbetsuppgifterDu tar emot och besvarar frågor, främst gällande väg och järnväg, från medborgare och näringsliv. Du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen. Genom ditt bemötande kommer du att bidra till att förtroendet och bilden av Trafikverket är fortsatt hög. De ärenden du själv inte kan hantera, ser du till att snabbt fördelas vidare till rätt person/avdelning.
Vi har startat en resa mot ett mer digitaliserat kundarbete för att bemöta medborgaren i kanalen den befinner sig i. Det är en rolig utmaning att få mer digital teknik. I dina arbetsuppgifter kommer det ingå guidning och utbildning av våra kunder i digitala miljöer och verktyg.
Du arbetar dagtid men skift kan förekomma. Kontaktcenter är bemannat dygnet runt årets alla dagar.
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Dessa skickas ut via mail efter sista ansökningsdagen.
KvalifikationerVem är du?
Du brinner för kundmötet och har en hög servicenivå samtidigt som du kan kommunicera på ett förtroendefullt sätt. Du är självgående även om du gärna samarbetar med andra. Periodvis hanterar du en högre arbetsbelastning och är flexibel för att arbetsuppgifter bland annat prioriteras om.
Vi söker dig som
har avslutad treårig gymnasieutbildning
har i närtid erfarenhet av support eller annan kundtjänsthantering, både via telefon och skriftligt
har erfarenhet av ärendehanteringssystem
har erfarenhet av segmentering av ärenden och uppbyggnad av struktur
har erfarenhet av att jobba med digitala kommunikationsmedel
kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Ansökan
Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Frågor om tjänsten hänvisas till Johan Bodin på telefonnummer 010-1231088 fram till vecka 36.
Varaktighet, arbetstid
100 , Provanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrafikverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2020:087".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Jobbnummer 5325756
Observera att sista ansökningsdag har passerat.