Handläggare kundärenden

Trafikverket / Kundservicejobb / Härnösand
2019-11-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare kundärenden" (publicerad 2021-11-05) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Härnösand, Sundsvall, Sollefteå, Örnsköldsvik, Ånge eller i hela Sverige

Vill du arbeta som handläggare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. Verksamhetsområde Planering ansvarar för kort- och långsiktig planering av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen inom väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Vårt ansvar är att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering jobbar nära den politiska arenan och är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.


Handläggare kundärenden

Som medarbetare på Kontaktcenter är du en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen. Du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande väg- och järnväg - och förväntas bidra till att förtroendet och bilden av Trafikverket är fortsatt högt. Till den här tjänsten söker vi en medarbetare som dessutom kommer att arbeta med att snabbt avgöra var ett inkommande ärende hör hemma och fördela det vidare till rätt handläggare/enhet/avdelning.

Att bemöta medborgaren i den kanal där medborgaren befinner sig är en utmaning. En utmaning som Kontaktcenter står inför nu när vi startat resan mot ett mer digitaliserat kundarbete. Ett operativt tänk med snabba förändringar kräver medarbetare som är förespråkare av digital teknik och har blick för struktur och fördelning av ärenden.

Vi behöver dig som brinner för kundmötet, och som har erfarenhet och vana av struktur och segmentering av ärenden. Vi ser också att du är van att samarbeta brett med olika avdelningar och har erfarenhet av att samordna och driva arbetet framåt. Du har god kunskap i flera system och använder dem som självklara verktyg i det dagliga arbetet. Guidning och utbildning av våra kunder i digitala miljöer och verktyg kommer också vara en viktig del av ditt jobb. Du är en god skribent och kan uttrycka dig väl i skrift både på svenska och engelska. Denna tjänst innebär att du arbetar dagtid men skift kan förekomma. Kontaktcenter är bemannat dygnet runt årets alla dagar.

Vi söker dig som

har avslutad treårig gymnasieutbildning

har aktuell och relevant erfarenhet av support eller annan kundtjänsthantering, både via telefon och skriftligt

kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du

har erfarenhet av ärendehanteringssystem

har erfarenhet av segmentering av ärenden och uppbyggnad av struktur

har erfarenhet av att jobba med nya digitala kommunikationsmedel som ex chattbot

Varaktighet, arbetstid
100% , Föregås av provanställning 6 mån

Publiceringsdatum
2019-11-05

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trafikverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2019:167".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Jobbnummer
4940670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: