Handläggare kundärenden

Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härnösand
2018-06-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare kundärenden" (publicerad 2021-11-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Härnösand, Sundsvall, Sollefteå, Örnsköldsvik, Ånge eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige.

Verksamhetsområde Planering ansvarar för kort- och långsiktig planering av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen inom väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Vårt ansvar är att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering jobbar nära den politiska arenan och är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Handläggare kundärenden

Som medarbetare på Kontaktcenter är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du återkopplar ärenden både internt och externt och återför synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del inom Trafikverket. Det betyder att du är aktiv och bidrar till förbättringar och utvecklingen av verksamheten. Du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.

Kontaktcenter är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Vi har fasta arbetstider, 08:00-16:30, men vi behöver flexibilitet varför helg- och nattjänstgöring kan förekomma.

I processen kommer vi att tillsätta en fast tjänst och ett längre vikariat som pågår minst ett år.

Vi söker dig som
- har en avslutad gymnasieutbildning
- har aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden, både via telefon och skriftligt
- har erfarenhet av att arbeta med såväl dator som andra system, t.ex. telefoni- och ärendehanteringssystem
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av att hantera ärenden i sociala medier
- har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Du ser till hela organisationen och delar med dig av den information som behövs för att nå önskade resultat. Du är mån om att ge professionell service genom att du är lyhörd för din omvärld och bemöter andra med respekt. För att lyckas i rollen har du enkelt för att anpassa dig till nya omständigheter och situationer. Du har förmåga att arbeta konstruktivt och behålla ditt lugn även i stressade situationer. Du är även initiativtagande och självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter.

Varaktighet, arbetstid
100 % , Provanställning

Publiceringsdatum
2018-06-28

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-12
Ange följande referens när du ansöker: 13:2018:039
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lennart Staberg 0101236506
Pierre Karlsson 0101236444
Tony Ridderstedt 0101257441
Eva Möllhagen 0101242859

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
4228288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: