Handläggare/koordinator - Polismyndigheten - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Handläggare/koordinator
Polismyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm

Polismyndigheten söker
Handläggare/koordinator för extern finansiering till kansliet vid Nationella operativa avdelningen, ref.nr 58/17. Ansök senast 19 juli 2017.

Arbetsuppgifter
Som handläggare vid kansliets funktion för extern finansiering kommer du fungera som koordinator för externt finansierade projekt (bl.a. EU-finansierade projekt). I din roll fungerar du som en expertfunktion för att verka stödjande gentemot projektansvariga och beslutsfattande samt genom att samla och bearbeta information vad gäller externt finansierade projekt. Du driver ditt arbete självständigt men även med stort fokus på samverkan med såväl interna som externa parter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

* stödja projektansvariga i sökandet av medel
* stödja projektansvariga i hantering samt beslutsfattande
* identifiera och bevaka möjliga externa finansieringsuppdrag
* vara med och metodutveckla arbetet gällande externt finansierade projekt
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* lämplig högskoleutbildning, exempelvis inom juridik, statsvetenskap
* tidigare erfarenhet av arbete med extern finansiering/fonder inom offentlig sektor
* erfarenhet av samverkan med såväl interna som externa parter
* mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligen och skriftligen
Meriterande
Det är meriterande om du även har:
* kunskap om Polisens organisation och uppdrag
* erfarenhet av arbete med fonder inom statlig verksamhet
* kunskap i EU:s grunder och organisation

Personliga egenskaper
Då arbetet innebär många kontakter med såväl externa som interna parter ställs höga krav på hög integritet samt god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vidare krävs att du är strukturerad och har god förmåga att hantera och bearbeta information. Du har mycket god förmåga att formulera dig väl i tal och skrift. Inom ramen för ditt arbete ska du även kunna arbeta både självständigt och i grupp med ett strukturerat arbetssätt.

Då en stor del av arbetet präglas av samarbete och kontakter både internt och externt kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper och samarbetsförmåga.

Beskrivning av arbetsplatsen

Naitonella operativa avdelningen
Den nationella operativa avdelningen består av en operativ enhet, en
utredningsenhet, en underrättelseenhet, en kontaktenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, sju regionalt placerade utvecklingscentrum samt ett kansli.
Kansliet
Kansliet som leds av en kanslichef består av tre grupper. Vid en av grupperna finns funktionen för handläggning av frågor som rör extern finansiering. Funktionen som f.n. består av två personer ska utökas till fyra personer.

Kontakt

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta chef för utvecklingsgrupp kansli Per Blomkvist, tfn 010-563 67 13
Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-563 42 11; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Lennart Grönberg, Fackförbundet ST, tfn 0708-540816;
Fiasel Jafri, Seko Polisen, tfn 010-56 373 44.


Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning.

Ansökan
Vid din ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 19 juli 2017. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till registrator.kansli@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med ref.nr 58/17 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:
Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2017-07-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Kontakt
registrator.kansli@polisen.se

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 STOCKHOLM

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
3605390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: