Handläggare/Koordinator
Borås Stad, Servicekontoret / Företagsekonomjobb / Borås
2009-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare/Koordinator" (publicerad 2009-03-17) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås Stad, Servicekontoret i Borås Handläggare/koordinator
till Servicekontoret, anläggning/park/fritid
Sista dag att ansöka är 26 mars 2009
Servicekontoret har cirka 250 anställda och är kommunens interna basresurs för den tekniska utförarverksamheten. Förvaltningen utför tjänster inom bygg- och anläggningssektorn, sköter fastigheter, parker och idrottsanläggningar och förvaltar kommunens fordon. Kontoret ansvarar också för kommunens tryckeri och verkstäder. Vi arbetar under företagsliknande former och finansieringen sker helt genom försäljningsintäkter.
Vår nuvarande befattningshavare går i pension och nu söker vi hennes efterträdare. Vi erbjuder ett inspirerande arbete med många kontaktytor och trevliga arbetskamrater. Vi håller till i nybyggda, fräscha lokaler på Pantängen.
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter: Tjänsten är placerad direkt under avdelningschefen för vår största avdelning; anläggning/park/fritid. Du kommer att ha beställarkontakter, samordningsansvaret för två assistenter samt serva och koordinera arbetet för tre arbetschefer och nio arbetsledare. Du kommer att fungera som koordinator för hela avdelningens ekonomihantering, planering av avtal och arbetsordrar, skadestånd m.m. Det innebär bl.a. att du kommer att arbeta självständigt med olika typer av ekonomiska avstämningar, t.ex. månadsavräkningar, budget och bokslut, uppföljningar och kostnadssammanställningar. Du kommer också att upprätta betalplaner, slutregleringar och uppräkningar av olika typer av avtal.
Informationsflöde och websidor är andra områden som du kommer att arbeta inom. En viktig roll du kommer att ha är att vara avdelningens kontaktperson i ekonomi- och utvecklingsfrågor såväl internt som med kontorets centrala ekonomifunktion. Du blir en viktig del av det förändringsarbete som hela tiden pågår i vår organisation.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har datorvana och behärskar Officepaketet. Vi använder Agresso ekonomisystem och försystemet KomMa. Som person uppskattar du att både arbeta självständigt och i grupp med ett stort eget ansvar för arbetsuppgifterna. Du har lätt för att samarbeta med både chefer och kollegor. Du har erfarenhet av och tycker om att serva andra med olika uppgifter. Du har också förmågan att både se helheten och delar i verksamheten.
Upplysningar lämnas av Bernt Lundberg, avdelningschef för anläggning/park/fritid, tfn 033-35 75 04 eller 070-348 74 81, eller Ulf Raneby, arbetschef, tfn 033-35 76 52 eller 070-516 76 52. Facklig representanter är för SKTF Lars-Erik Isaksson, tfn 033-35 74 20 eller 070-865 49 04. SACO nås via kommunens växel, tfn 033-35 70 00.
Välkommen med din ansökan till Servicekontoret, Personalenheten, 501 80 Borås, senast den 26 mars 2009. Märk ansökan med ref nr 2009/SN0109.
Publiceringsdatum2009-03-04Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-03-26
FöretagBorås Stad, Servicekontoret
AdressBorås Stad, Servicekontoret
50180 BORÅS
KontaktuppgifterTelefonnummer: 033-357000
Faxnummer: 033-357577
Jobbnummer 411741
Observera att sista ansökningsdag har passerat.