Handläggare kontaktcenter

Sollentuna Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

I Sollentuna kommun arbetar engagerade och kompetenta medarbetare och ledare. Kvalitet och kundnytta står i fokus för oss. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Vi ger våra medarbetare möjlighet att utveckla både verksamheten och sig själva. Vi bygger tillsammans den goda arbetsplatsen - med arbetsglädje och stolthet. Välkommen att bli en av oss, välkommen till Sollentuna!

Publiceringsdatum
2013-11-19

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta i kommunens kontaktcenter.

Som medarbetare i kontaktcenter kommer du att utföra en mängd serviceuppgifter för de olika förvaltningarnas räkning. Arbetstiden är schemalagd och kan omfatta viss kvällstjänstgöring. Arbetet kommer att innebära ett stort antal kundkontakter, men också många interna kontakter med våra uppdragsgivare inom kommunen såväl som en stor andel administrativa uppgifter.

Kontaktcenter är under utveckling vilket innebär att ditt arbete kan komma att variera och erbjuda utvecklingsmöjligheter.

Du kommer åtminstone inledningsvis att vara placerad i det tjänsteområde som specialiserar sig inom barn och utbildning, vård och omsorg samt sociala frågor.

Kvalifikationer
Du har någon form av högskoleutbildning, eller motsvarande, och gärna dokumenterad erfarenhet från något eller några av de verksamhetsområden som förekommer inom en kommun, kombinerat med en genuin vilja att arbeta med mycket serviceinriktad verksamhet. Du har en ambition att bredda din kompetens och använda dina erfarenheter för att ge service/vägledning till våra kunder inom hela kommunens verksamhetsområde.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och att du är en van IT-användare. Dokumenterad utbildning i kundservice är meriterande. Eftersom utvecklingsarbetet i kontaktcenter bedrivs intensivt och målinriktat får du gärna ha erfarenhet av att arbeta förändringsinriktat med kunden i fokus. Som handläggare kan du få driva egna delprojekt i vårt utvecklingsarbete.

Som person vill vi att du är positiv, serviceinriktad och flexibel. Du är utåtriktad och har mycket god kommunikativ förmåga. Vidare har du förmåga att se lösningar, och det är naturligt för dig att alltid ge god service. Eftersom arbetet innebär att "vara spindeln i nätet" är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är en god lagspelare som kan hantera många bollar i luften. Du har förmåga att på kort tid inhämta och tillämpa nya kunskaper och tycker om att hålla dig uppdaterad både inom ditt yrkesområde och inom kommunens verksamheter.

Eftersom belastningen är varierande och tidvis hög, måste du ha stor insikt i personlig stresshantering.

Övrig information
Vi erbjuder dig ett mycket stimulerande uppdrag där du får chansen att vara delaktig i att bygga upp en avdelning som kommer att förändra arbetssättet i kommunen och som kommer att förbättra tillgänglighet och service för Sollentunas invånare.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Krister Mandorff 08-5792 1751

Företag
Sollentuna Kommun

Adress
Sollentuna Kommun
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna

Jobbnummer
1707095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: