Handläggare internservice, Östersund

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Enheten Internservice och Förvaltning tillhör avdelningen Fastighet och Internservice. Avdelningen ingår i verksamhetsområde styrning och verksamhetsstöd som ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, upphandling och inköp samt fastighet och Internservicetjänster m fl.

Enheten Internservice och Förvaltning ansvarar i stort för:

• Internservicetjänster (tjänsteleveranser gällande lokalvård, post, kaffeautomater, förbrukningsvaror etc.)
• Förvaltning och underhåll av myndighetens lokaler
• Ombyggnationer och nybyggnationer i befintliga lokaler
• Enstaka utbyte och inköp av möbler och fasadskyltar
• Brandskydd och SBA (systematiskt brandskyddsarbete)
• Miljösamordning

Enheten har medarbetare i Gävle och Östersund. Denna tjänst är placerad i Östersund då en del av tjänsten innebär att bemanna upp receptionen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Internservice tillhandahåller internservicetjänster inom ramavtal och serviceavtal som myndigheten upphandlat. Som handläggare inom Internservice har du ansvar för daglig ärendehantering. Ärendehantering avser det dagliga arbetet med att ta emot, tilldela, handlägga, följa upp och avsluta ärenden som inkommer via ärendehanteringssystemet.

I internservice uppdrag ingår hantering av ärenden kopplade till myndighetens förvaltade lokaler samt dess kopplade tjänster. Du har vana i att inhämta information, administrera, läsa avtal, inventera, dokumentera samt registrera ärenden.

Du tillhör en grupp handläggare som arbetar tillsammans med att uppnå effektivitet och leveranssäkerhet. Du tar ansvar för ditt eget uppdrag, planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och lyfter frågor till gruppen för dialog och diskussion.

Du kommer att vara del i en verksamhet där utveckling och förbättring av våra rutiner och arbetsprocesser ständigt pågår och du deltar aktivt i dessa. Det är därför viktigt att du tycker om förändringar och är beredd på att kunna bistå och stötta andra på enheten vid behov.

Publiceringsdatum
2023-02-06

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Arbetat minst två år under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder
• IT-vana och systemvana
• Administrerat avtal
• Arbetat med administrativa uppgifter inom fastighetsbranschen
• B-körkort

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Leverera enligt överenskomna deadlines
• Säkerställa kvalitet och leverans och kundnöjdhet
• Bygga och vidmakthålla förtroendefulla samarbeten internt och externt
• Uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• Förändringsarbete
• Arbete inom offentlig sektor

Övrig information
Anställningen är heltid och tillsvidare med tillträde snarast efter överenskommelse.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Östersund.
Resor förekommer

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 26 februari, 2023. Intervjuer planeras att påbörjas under v.10.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Camilla Forslund, Enhetschef
010-456 09 50

Jobbnummer
7417041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: