Handläggare, Inregistrering (publicera 21/4)
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Gävle,
Falun,
Uppsala,
Hudiksvall,
Västerås eller i
hela Sverige Beskrivning av uppdraget
På enheten för inregistrering, rättelser och medels arbetar vi bland annat med att ta emot, registrera och pröva ansökningar.
Våra medarbetare beskriver att det roligaste med jobbet är att det är stor variation på svårighetsgraden av ansökningar, men även att det finns en bredd av arbetsuppgifter som gör dagen stimulerande.
Publiceringsdatum2023-04-21Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter består av varierande administrativt arbete. Du bedömer om det finns skäl som styrker ansökan, registrerar, redovisar och arkiverar ansökningar. Du hanterar inkomna mail och telefonsamtal från de som ansöker om verkställighet hos oss. Du administrerar skadeståndsutskick till brottsoffer som tilldömts ersättning. Du hanterar även skuldebrev.
Du ingår i en grupp som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning. Detta sker i dialog med sektionschefen som stöttar dig och arbetsgruppen att uppfylla sektionens mål.
KvalifikationerVi söker dig som har
- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete de senaste tre åren, till exempel registrering, granskning, bedömning och beslutsfattande
- goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- goda it-kunskaper
Det är meriterande med aktuell arbetslivserfarenhet från Inregistreringen på Kronofogden.
Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar förtroendeingivande i mötet med våra kunder. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.
Information om oss och jobbet
Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning till och med 2023/12/31 med tillträde enligt överenskommelse. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.htmlhttps://www.kronofogden.se/handlaggareEtt jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/119".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)
Arbetsplats Kronofogden
Kontakt Carolina Cetin, sektionschef
carolina.cetin@kronofogden.se Jobbnummer 7684223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.