Handläggare inom sociala frågor till kontaktcenter

Västerås stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås, Köping eller i hela Sverige

Vill du jobba med att ge service och vägledning till stadens invånare? Gillar du att ge det lilla extra för att ge varje kund bästa möjliga möte? Nu söker vi på kontaktcenter en handläggare till vårt serviceinriktade team. Vi söker dig som vill arbeta med sociala frågor inom individ och familjeomsorg.

Kontaktcenter består av 37 kunniga och engagerade medarbetare. Som handläggare hos oss kommer du ingå i en svarsgrupp som specifikt arbetar med de frågor som riktar sig mot de verksamheter som berör individ och familjeomsorg. Denna funktion finns idag inom ramen för mottagningen individ och familj. Nu har man valt att det ska bli en integrerad del av stadens gemensamma kontaktcenter.

Vi på kontaktcenter utgör tillsammans en arbetsgrupp som lägger stor vikt vid att skapa och upprätthålla en positiv stämning på vår arbetsplats. För oss är det viktigt att ligga i framkant och ett exempel på det är att vi ofta ligger i toppen vid interna och externa servicemätningar.

Kontaktcenter ingår i förvaltningen Servicepartner. Läs gärna mer på www.vasteras.se/servicepartner .

Publiceringsdatum
2016-06-01

Arbetsuppgifter
Tillsammans med dina kollegor kommer du att svara på frågor och vidareförmedla ärenden. Du hjälper även personer vidare samt ger vägledning till både interna och externa kontakter. Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon och dator men även via personliga möten i Stadshusentrén. Arbetstiderna är förlagda på dagtid och du går på ett fast schema. Andra administrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå i tjänsten. I uppstartsfasen kommer du att ha en viktig roll i att ta del av och överföra kunskaper från mottagningen till kontaktcenter, samt bygga upp en kunskapsbank i vårt system. Uppdraget omfattar även skapande av rutiner för överlämning mellan kontaktcenter och förvaltning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som drivs av att ge bra service och som har ett starkt intresse för kundens bästa. Du har gymnasieutbildning om minst tre år eller gärna eftergymnasial vidareutbildning (från exempelvis KY, YH, högskola/universitet). Har du eftergymnasial vidareutbildning inom beteendevetenskap eller administration ser vi det som mycket meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt har förmågan att hantera olika typer av system på dator. Har du dessutom ytterligare språkkunskaper gärna i persiska och dari så som kunskaper om andra kulturer ser vi det som ett stort plus.

Vi ser att du som söker har gedigen erfarenhet av serviceinriktat arbete med fokus på kundkontakt. I ditt bemötande är du inlyssnande och har en stark vilja och förmåga av att hitta lösningar. Du är en problemlösare vars styrka ligger i ditt sätt att kommunicera, du har en bra och tydlig samtalsteknik och ser alltid till att budskap och förväntningar är klara. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och trivs som bäst när du får ta mycket eget ansvar. Vidare har du förmågan att fokusera på rätt saker även i stressade situationer. För oss är det en självklarhet att du har ett genuint intresse för sociala frågor och att arbeta för medborgarens bästa.

Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vill du dela arbetsdagen med oss och vara en del av kontaktcenters framtida resa? Då ser vi fram emot din ansökan!

Intervjuer kommer att ske den 16/6 och 17/6 - 2016.

ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag.

Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se , som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-10
Ange följande referens när du ansöker: 2016/00517
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tf. enhetschef Pia Andersson 021-39 18 18
HR-konsult Sara Gustafsson 0721- 46 75 03

Facklig kontakt
Vision Anna Widerberg 021-39 00 00
SACO Hanna Kembler von Der Burg 021-39 11 86

Företag
Västerås stad

Adress
Västerås stad
Västerås
72187 Västerås

Kontorsadress
Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2882516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad: