Handläggare inom myndighetsärenden
Trafikverket / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Eskilstuna,
Västerås,
Enköping,
Gnesta,
Södertälje eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till ökad säkerhet på våra vägar och bättre samhällsinfrastruktur? Sök då detta jobb som handläggare inom verksamhetsområde Underhåll - en del av allas vardag!
Handläggare inom myndighetsärenden
Publiceringsdatum2024-04-10Dina arbetsuppgifterPå avdelning Bidrags-och ärendehantering jobbar vi med handläggning av flera olika ärendetyper, till exempel ledningsärenden. När vi handlägger ledningsärenden bidrar vi bland annat till ett uppkopplat Sverige genom att ge tillstånd till att förlägga ledningar i vägområdet eller vid järnvägen. Är du nyfiken och vill läsa mer om vilka ärenden vi jobbar med - klicka här.
Då en av våra kollegor går i pension söker vi nu en ny kollega till vårt kontor i Eskilstuna. På enheten är vi cirka 20 handläggare som arbetar med delar av handläggningsprocessen genom att ta emot, bereda, utreda, besluta och avsluta ärenden. Som medarbetare hos oss får du en god kännedom om olika delar av Trafikverkets verksamhet och blir en viktig länk mellan allmänheten och organisationen. Du jobbar nära dina kollegor och har mycket kontakt via telefon och mail med kunder samt interna och externa samarbetspartners. Du handlägger dina ärenden självständigt och ansvarar för att det fattas beslut enligt gällande lagar och regelverk. Diarieföring är en stor och viktig del av ditt dagliga arbete. Var och en av oss bidrar till att Trafikverkets ärendehantering utförs på ett enhetligt och effektivt sätt utifrån säkerhets-och sekretessprinciper.
"Jag som blir din chef heter Mia Schärdin och jag vill genom mitt ledarskap skapa goda relationer och ett gott arbetsklimat. Jag har en hög tilltro till mina medarbetares förmåga, driv och vilja att ta ansvar. För mig är det viktigt att vi tillsammans skapar en arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas med vårt uppdrag. Som handläggare på den här enheten samarbetar du också med kollegor på andra kontor som Kristianstad och Härnösand".
Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Hos oss lönar sig alltid goda prestationer och vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete och fritid. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare, och vi hoppas att just du vill komma och arbeta och växa med oss!
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester kommer att skickas till de som uppfyller skallkraven under vecka 19. Digitala intervjuer är preliminärt planerade att genomföras via Skype under vecka 21.
Vi använder främst mail (från mejladress:
noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
KvalifikationerFör att lyckas och trivas i den här rollen så krävs det att du är självgående och strukturerad och trivs med att hantera uppgifter utifrån fastställda arbetssätt och rutiner. Du behöver tycka om administrativa uppgifter/handläggning, ha god samarbetsförmåga och vara lösningsorienterad. Då du kommer att ha många kontaktytor är det viktigt att du är kommunikativ och kan förmedla ditt budskap på ett tydligt och förtroendefullt sätt. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för och driver dina arbetsuppgifter samtidigt som du bidrar till hela organisationen och delar med dig av den information och kunskap som behövs för att nå önskade resultat.
Vi söker dig som har:
som lägst en godkänd gymnasieexamen
minst ett års aktuell erfarenhet av handläggning/ärendehantering där du arbetat med ärenden från start till avslut
erfarenhet av att använda digitala stödsystem
goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av administration och/eller handläggning inom offentlig verksamhet
erfarenhet av handläggning där du fattat myndighetsbeslut i frågan
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Ersättning Månadslön.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "18:2024:175".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Kontakt Rekryterande chef
Mia Schärdin
0101241919 Jobbnummer 8600899
Observera att sista ansökningsdag har passerat.