Handläggare inom LSS/psykiatri

Båstads Kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Båstad
2015-01-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare inom LSS/psykiatri" (publicerad 2018-12-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten i Båstad

Båstads kommun är en av Bjärehalvöns största arbetsgivare med närmare 1 200 medarbetare. Målsättningen för kommunen är att vara en attraktiv arbetsgivare som såväl kort- som långsiktigt kan anställa, utveckla och behålla kompetenta och engagerade medarbetare. Detta utifrån våra gemensamma kärnvärden - professionalism, arbetsglädje, respekt.

Publiceringsdatum
2015-01-23

Arbetsuppgifter
Som handläggare ansvarar du för myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen/LSS vilket innebär att ta emot ansökan/orosanmälan, utreda, bedöma, ta beslut samt uppföljning av beslut. I arbetet ingår även samarbete med andra enheter inom förvaltningen samt med andra myndigheter och vårdgivare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som bedöms likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att trivas i rollen är det viktigt att du har intresse för att möte de människor vi är till för och som skapar bra möten utifrån ett professionellt förhållningssätt.

Du har förmåga att arbeta självständigt och har erfarenhet av att handlägga ansökningar enligt LSS och socialtjänstlagen. Du ingår i en grupp av handläggare som ser bemötande, välgrundade beslut och hög rättsäkerhet som en självklarhet i arbetet.

Du har god förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar.

Några års erfarenhet av arbetet ser vi som ett krav.

Vi behöver dig som är god organisatör med förmåga att prioritera och strukturera arbetet samt att arbeta självständigt. Du har goda kunskaper om de lagar som styr verksamhetsområdet.

Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, bör du ha god samarbetsförmåga, vara utåtriktad och positiv men även kunna arbeta självständigt. Arbetet kräver också att du kan sätta gränser på ett smidigt sätt när det så behövs.

Vi erbjuder extern handledning.

Arbetet medför tjänsteresor och körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.

Kommunala avtal gäller. Löneanspråk anges.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Båstads kommun eftersträvar mångfald och ser gärna sökande som bidrar till detta.

Kommunen vill även verka hälsofrämjande och erbjuder en mängd olika friskvårdsaktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-22
Ange följande referens när du ansöker: 7/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Ohlsson, Myndighetschef 0431-774 16

Facklig kontakt
Ola Andersson, Vision

Företag
Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Adress
Båstads Kommun, Myndighetsenheten
Vångavägen 6, 269 80 Båstad
26980 Båstad

Kontorsadress
26980

Jobbnummer
2139582

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten: