Handläggare inom inkassobevakning

Intrum Justitia Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2010-11-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare inom inkassobevakning" (publicerad 2012-06-11) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Göteborg, Varberg, Nacka, Malmö, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 400 anställda i 22 länder. Koncernens omsättning uppgick 2009 till 4,1 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.se
Handläggare till vår avdelning för inkassobevakning
Till vår avdelning för inkassobevakning söker vi en handläggare som brinner för att ge våra kunder den bästa lösningen utifrån deras situation. Avdelningen har till uppgift att kombinera en hög inkasseringsgrad med ett professionellt bemötande. Vi arbetar med bearbetning av avskrivna fordringar genom situationsanpassade förhandlingar, uppgörelser och avbetalningsplaner.
Som handläggare har du kontakt med våra kunder och myndigheter per brev, telefon och e-post. Du arbetar lösningsorienterat och tar utifrån givna mandat beslut i ärenden i syfte att ge kunden bästa möjliga resultat. I rollen ingår också att utmana befintliga arbetssätt för att säkerställa att vi har en effektiv och kvalitativ process. Vi ger dig möjlighet att kombinera arbete i team med eget ansvar, samtidigt som du utvecklar goda kunskaper i kredithantering.

Publiceringsdatum
2010-11-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi
• Flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• God datavana, särskilt gällande Officepaketet
• Väl utvecklad förmåga att uttala dig i tal och skrift
• Vana att arbeta proaktivt med kundkontakt genom brev och telefon
Tidigare erfarenhet från inkassobranschen är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Du är en glad och positiv person med en öppen människosyn. Vi värdesätter att du har ett välutvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag. Vidare är det viktigt att du är en kommunikativ person som uppskattar att ha telefonen som arbetsredskap. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Vi förutsätter att du har vana att driva ditt eget arbete framåt för att nå de uppsatta mål som finns på dig och verksamheten.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Lön enligt överenskommelse. Placering i Göteborg. Vi tillämpar kollektivavtalet Almega Tjänsteföretagen ? Unionen.

Så ansöker du
Din skriftliga ansökan sänder du via e-post till jobb@intrum.com senast den 21 november 2010. Skriv ?Handläggare + ditt namn? i ämnesraden.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malika Petré telefon 08-616 77 00 (vxl). Facklig kontaktperson i denna rekrytering är Anders Wessman som också nås på ovanstående nummer.
Välkommen till Intrum Justitia.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-21
Ange följande referens när du ansöker: "Handläggare + ditt namn"
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@intrum.com

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
41106 Göteborg

Kontorsadress
Södra Hamngatan 53

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08 616 77 00

Jobbnummer
771022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: