Handläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor, Språkmöte i Göteb
Försäkringskassan / Kundservicejobb / Göteborg
2019-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor, Språkmöte i Göteb" (publicerad 2021-09-23) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som handläggare med inriktning Språkmöte har du ett viktigt uppdrag: du är ofta medborgarnas första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Du möter individer på engelska, svenska och hanterar bokade samtal på andra språk, eller via en direktlinje för vissa språk. Tjänsten innebär inkommande och utgående samtal på kundtjänst. Du besvarar också frågor via epost.
Du hjälper individer att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster och skapa förutsättningar för medborgarna att själva sköta sina ärenden. Merparten av din arbetstid förlägger du i telefon.
Vi söker dig som
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift i engelska, svenska och ett av följande språk: polska, arabiska, tigrinja, somaliska och turkiska.
• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med möten över telefon
Det är meriterande om du
• har kunskaper i ytterligare ett språk än ovannämnda
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet av att ha kontakt med kunder och se deras behov
• har vana av teamarbete och gemensamt uppsatta mål
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00-16:27. Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska test kommer att användas i denna rekrytering. När du skickat in din ansökan kommer du få inbjudan via länk, att utföra test. Du kan komma att kallas till rekryteringsseminarium under vecka 51. Seminariet tar ca två till tre timmar. Det är obligatorisk närvaro vid seminariet, då fler tester och speedintervjuer kommer att genomföras.
Kontakt
Rekryterande chef: Jim Wulff Zetterman, 010-111 66 76 och Louise Gull, 010-112 47 26 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, 010-111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Kristoffer Salachna,
kristoffer.salachna@forsakringskassan.se SACO-S: Birgitta Thorsell,
birgitta.thorsell@forsakringskassan.se. Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Publiceringsdatum2019-11-18Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 2 december 2019.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 4959963
Observera att sista ansökningsdag har passerat.