Handläggare inom funktionsstöd
Hammarö kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Hammarö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hammarö,
Karlstad,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hammarö kommun, Socialförvaltningen i Hammarö På Hammarö är du alltid nära. Nära vattnet, skogen, staden och naturen. Vi är även nära varandra.
Hammarö är en attraktiv boendekommun. Vi vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Kommunen har drygt 16 000 invånare och huvudorten är Skoghall. Med 54 kvadratkilometer är vi till ytan en av Sveriges minsta kommuner, vilket gör att det alltid är nära till naturen såväl som till kommunens service. Hammarö kommun växer, har goda resultat och bra verksamheter med stolt personal.
För att skapa en bra miljö för Hammaröbor samarbetar vi och sätter alltid invånaren i centrum. Vi söker dig som vill vara med på resan att forma framtidens Hammarö och skapa förutsättningar för att våra Hammaröbor ska trivas. Att kunna bo, leva och andas ut.
På Hammarö väntar vi inte på att framtiden ska komma, vi är där och skapar den varje dag.
Socialförvaltningen ansvarar bland annat för äldre- och handikappomsorg, hälso- och sjukvård, psykiatri samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har cirka 500 medarbetare och omsätter cirka 250 miljoner kronor.
Stöd, trygghet, kvalitet och brukarperspektiv är några av nyckelorden i vår breda verksamhet. Här finns resurser för att stödja den enskilde att med egen kraft skapa ett bra liv. Vår verksamhet styrs bland annat av
Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrande (LSS) samt Hälso- och Sjukvårdslagen (HSL). Vi gör skillnad varje dag för Hammaröborna.
Publiceringsdatum2018-10-11ArbetsuppgifterSom handläggare inom funktionsstöd på Socialförvaltningen tillhör du biståndsenheten där du är en av sex handläggare. Som handläggare har du ett generellt ansvar för de kommuninvånare som är i behov av stöd- och vårdinsatser utifrån Lagen om stöd och service/LSS och SoL. Ditt ansvarsområde är att verka för att de insatser som beviljas leder till goda levnadsvillkor.
Som handläggare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att utreda behov och besluta om insatser för personer med funktionsnedsättning samt följa upp och utvärdera insatserna.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
KvalifikationerDu har en socionomexamen eller social omsorgsexamen. Det krävs goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet och erfarenhet av utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser inom funktionsstöd och socialpsykiatrin.
Arbetet kräver också att du har datorvana, kan arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer, vara kreativ och modig och se till helheten. Det goda mötet är en viktig faktor. Du ska ha personligt engagemang och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-25
Ange följande referens när du ansöker: 2018151SO
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Lückner 054-515421
FöretagHammarö kommun, Socialförvaltningen
AdressHammarö kommun, Socialförvaltningen
Box 26
66321 Skoghall
KontorsadressMörmovägen 5 Skoghall
Jobbnummer 4397838
Observera att sista ansökningsdag har passerat.