Handläggare inom förvaltningsärenden till Jönköping - Polismyndigheten, Rättsavdelningen - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping
Handläggare inom förvaltningsärenden till Jönköping
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Jönköping

Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom polismyndigheten.


Publiceringsdatum
2018-06-20

Arbetsuppgifter
Rättsenheten Öst, förvaltningsrättsgrupp 1 i Jönköping, söker en positiv och driftig handläggare som vill bidra med att uppfylla Polismyndighetens uppdrag. I arbetet ingår bland annat diarieföring, beredning, föredragning och självständigt beslutsfattande. Handläggningen är till stor del digitaliserad. I arbetsuppgifterna ingår juridiska ställningstagande, sedvanlig handläggning, samverkan inom och utom Polismyndigheten och dagliga kontakter med allmänheten, företag, kommuner och andra myndigheter. Arbetet innebär handläggning av ärenden enligt exempelvis, ordningslagen, lag om ordningsvakter och lag om felparkeringsavgift.


Kvalifikationer
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* minst en 3-åring gymnasiekompetens
* mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
* god datavana

Meriterande
Det är meriterande om du har:
* högskoleutbildning/utbildning/kurser som myndigheten bedömer relevant som ex. inom förvaltningsrätt och juridik
* vi ser gärna att du har minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis juridik, offentlig förvaltning, statsrätt, offentlig rätt, förvaltningsrätt eller motsvarande som myndigheten bedömer är relevant
* erfarenhet av kundkontakter och handläggning inom offentlig förvaltning
* erfarenhet och/eller kunskap av att arbeta inom IT-baserade ärendehanteringssystem

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är intresserad av utredningsarbete. Du är strukturerad, noggrann och ansvarskännande. Det är även viktigt att du har en positiv grundinställning och att du har en god sammarbets- och arbetsförmåga samt gott omdöme. Du måste vara pålitlig och flexibel och kunna ta egna initiativ samt i perioder tåla en viss stress. Det ska vara självklart för dig att ge en god service och du delar polisens värdegrund.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Anställningsform: Vikariat om 1 år med 6 mån provanställning. Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas Arbetsort: Jönköping Tillträde: Snarast och enlig överenskommelse Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-11
Ange följande referens när du ansöker: C20448/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Larsson 010-566 77 49

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4215036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: