Handläggare inom folkbokföring, tidsbegränsad
Skatteverket / Juristjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Är du strukturerad och flexibel som person och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom folkbokföring har du ett omväxlande och lärorikt arbete med många kontakter och handläggning av händelser i livets olika skeden.
Om jobbet
Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och andra myndigheter. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid.
Du arbetar i team där ni tillsammans planerar er vecka avseende mål och resultat tillsammans med stöd av närmsta chef. Du förväntas driva dina ärenden såväl självständigt som i samverkan med andra i teamet. Teamets framgångar är era gemensamma framgångar. Ärendetyperna du arbetar med kan växla och du har därför ett varierat arbete. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.
Du tillhör folkbokföringsenhet 2 på Folk- och fastighetsavdelningen, med placering i Solna. På folkbokföringen i Solna är vi runt 160 kollegor fördelade på 8 sektioner. Vi har även kollegor inom enheten i Västerås och Eskilstuna.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.I det här jobbet ska du:
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter
- arbeta strukturerat och genomföra dina arbetsuppgifter på ett noggrant sätt
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål.
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom juridik eller samhällsvetenskap, alternativt en högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng inom samma områden som avslutas inom kort. Du kan även kvalificera dig genom flerårig erfarenhet av utredande arbete på myndighet.
Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av arbete med folkbokföringsfrågor och/eller att du har aktuell och relevant erfarenhet av handläggande arbete, exempelvis från myndighet.
Bra att veta
Anställningen är tidsbegränsad från 1/5-31/12. Vi planerar att hålla intervjuer under vecka 14.
På
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2020-05-01 Visstidsanställning
Publiceringsdatum2020-03-06ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/252".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Jobbnummer 5136771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.