Handläggare inom E-handel med erfarenhet och känsla för samordning

Polismyndigheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en snabbfotad handläggare för utveckling av vår E-handel på Inköpsenheten. Hos oss kommer du att utvecklas och få erfarenheter för livet tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Arbetsplatsen
Inköpsenheten ansvarar för att säkerställa Polismyndighetens försörjning av varor, tjänster och byggentreprenader, exklusive IT-området. Det innebär att vi styr, stödjer och utvecklar myndighetens inköpsverksamhet och utifrån ett kategoribaserat strategiskt inköpsarbete planerar, anskaffar och följer upp myndighetens avtal och leverantörer.
Inom vårt ansvarsområde ingår dessutom myndighetens materielförsörjning, centrala lager och utveckling av E-handel. Polismyndighetens årliga anskaffningsvolym är ca 8 miljarder kronor. Under de senaste åren har vi genomfört ett omfattande förändringsarbete i syfte att skapa förutsättningar för en ändamålsenlig inköpsorganisation, robusta försörjningskedjor samt en effektiv användning av myndighetens resurser. Som en del av detta arbete, och i samverkan med myndighetens övriga verksamheter, pågår successivt ett införande av kategoristyrning som metod för inköpsarbetet. Kopplat till enheten finns även en beställarorganisation.

Publiceringsdatum
2024-03-25

Dina arbetsuppgifter
Som e-handelshandläggare är du en viktig spelare i utvecklingen av polisens E-handel från beställning till betalning av fakturor, där inriktningen är effektivisering, kvalitet, enkelhet, hållbarhet och ekonomi i hela flödet. För Polismyndigheten handlar E-handel om att digitalisera och optimera Polismyndighetens digitala beställningsflöden för att löpande säkerställa att den polisiära verksamheten har tillgång till en väl fungerande beställningsfunktion. Det handlar också om att automatisera fakturahanteringen för att minska myndighetens administrativa arbete. Detta för att möta Polisens tillväxt och behov av effektivisering. Beställningsflödet ska kunna genomföras på ett sätt som är effektivt, säkert och långsiktigt hållbar.
Som handläggaren ska du både tillsammans med kollegor och på egen hand arbeta för att öka användningen av elektronisk handel inom Polismyndigheten samt utveckla möjligheter för e-handel och effektiv fakturahantering. Det gör du genom att implementera och följa upp avtal i e-handel. Uppgifterna består i att göra avtalade varor och tjänster beställningsbara i Polisens beställningssystem UBW/Unit4 Business World. Arbetet innebär tillämpa befintliga lösningar samtidigt som vi utvecklar nya och effektivare lösningar där det krävs. Målsättningen är alltid att öka och förenkla våra digitala flöden för inköp, fakturor, matchning och annan information. Arbetsuppgifterna kan bestå av informationsspridning, avtals- och kataloghantering, avtalsbevakning och avtalsuppföljning.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Minst 2 års högskoleutbildning eller motsvarande alternativt 2-årig yrkesutbildning inom inköp, ekonomi eller motsvarande inriktning
Minst två års erfarenhet av arbete med E-handelsflöden i närtid
God vana av arbete med Officepaketet, främst Excel och Powerpoint
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
God engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av arbete med E-handel inom en inköpsfunktion
Erfarenhet av en liknande roll inom statlig myndighet/offentlig verksamhet
Erfarenhet av eget arbete inom ekonomi- och redovisningsprocesser
Arbetat med E-handel i UBW eller motsvarande affärssystem med integrerad e-handel, exempelvis SAP, Proccedo, IFS eller Raindance
Erfarenhet av att arbeta med kollegor på distans

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är självständig, noggrann, strukturerad, analytisk, kan se strategiskt och utgå ifrån helheten. Du är nyfiken, har en vilja att lära dig nytt och är inte främmande för att tänka utifrån olika perspektiv. Arbetsuppgifterna är varierande och ställer krav på flexibilitet, samarbetsförmåga, prestigelöshet och att ha många bollar i luften samtidigt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Tom Johnsson tfn 076-947 00 30

Övrig information
Arbetsort: De flesta medarbetarna är placerade i Stockholm, Linköping och Umeå. Tjänsten kan även ha sin placering i övriga delar av landet.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 5 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Läs fullständig annons och ansök via länken : https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/handlaggare-inom-e-handel-med-erfarenhet-och-kansla-for-samordning-till-polisen/
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten

Kontakt
Rekryterande chef
Marianne Hildeby Lindström
marianne.hildby@polisen.se
010-563 32 48

Jobbnummer
8565248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: