Handläggare inom anslutningsärenden
Future People AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Future People AB i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Vi på Future People söker en handläggaretill myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor.Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.
Detta uppdrag handlar till stor del om att administrera flera viktiga delar i anslutningsprocessen, såsom registrera och följa upp tidig indikation, ansökan, avtal och andra handlingar kopplat till anslutningsärenden.
Dukommer även att hantera och koordinera utlämningsärenden som berör enheten, att ta fram underlag för fakturering av avgifter kopplat till anslutningsärenden samt bistå med kvalitetssäkrat data, statistik, visualisering av statistik och uppföljning av tidsfrister.
Du kommer attbidra i det operativa arbetet för att möjliggöra fler anslutningar i en önskvärd takt och vara med i utvecklingen av myndighetens nyskapade enhet där det i denna roll blir viktigt att bidra till att bygga strukturkapital kopplat till anslutningsprocesser, anslutningsärenden och avtal inom anslutningsprocessen.
Publiceringsdatum2024-08-29Dina arbetsuppgifter administrera inkomna anslutningsärenden såsom tidig indikation, ansökan, avtal och handlingar kopplat till anslutningsärenden
bidra i arbetet att effektivisera och automatisera processer och rutiner kopplat till anslutningsärenden
bistå vid framtagande och revidering av nya eller uppdaterade processer och rutiner kopplat till arbetet med anslutningsärenden och anslutningsprocessen, i syfte att förenkla för anslutande parter, men även för att effektivisera och strukturera internt
bistå med kvalitetssäkrat data, statistik, samt visualisering av statistik kopplat till anslutningsärenden
ta fram underlag för fakturering av avgifter kopplat till anslutningsärenden
koordinera samt hantera utlämningsärenden som berör enheten
uppföljning av tidsfrister i anslutningsprocessens steg
ansvara för övriga administrativa uppgifter kopplat till enhetens huvuduppdrag
bidra på olika sätt inom enhetens uppdrag till att aktörer och intressenter på energimarknaden får en bättre förståelse för transmissionsnätets utmaningar och möjligheter i det nya komplexa energilandskapet
Krav för tjänsten:
Avslutad högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning på administration
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av ärendehantering och registrering av avtal och handlingar
Erfarenhet av att förvalta, följa upp och vidareutveckla processer och rutiner inom liknande arbetsområden
Minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete inom elmarknads-, kraftsystem- eller energiområdet
Meriterande för tjänsten:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet från arbete i verktyg/system för visualisering av statistik för uppföljning, analys och underlag för beslut
Minst 2 års arbetslivserfarenhet från utlämning av allmänna handlingar
Minst 2 års arbetslivserfarenhet från arbete med fakturering och ekonomisk administration
Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.
Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: Heltid
Start: 1/10-2024
Sista ansökningsdagen: 30/8-2024
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på
therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström,
liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Future People AB (org.nr 559389-7274),
http://www.futurepeople.se Arbetsplats Future People
Kontakt Therese
therese.lonnberg@futurepeople.se Jobbnummer 8867679
Observera att sista ansökningsdag har passerat.